Kan jag leva läääääänge på...

Jag vann mönstret på barnklänningen...



Tror storlekarna går från typ nyfödd upp till 3 år.
Blir bra storlekar att plocka fram ur "ärmen" om man ska sy små presenter till dom små tjejerna man har i sin närhet, och sen...
Sälja framöver till kunder!
Söt och användbar modell.
Så nu har jag detta mönster, och ett som är en söt hängselklänning och en till som jag inte kommer ihåg nu.
Ska snart gå och lägga mig, men är inte speciellt trött.
Inte bra, jag ska ju jobba imorgon och då vill jag somna tidigt för jag går upp tidigt.
Men jag är lite uppskruvad av att det gick så bra med min 50-tals blus, och jag är taggad inför nästa projekt, klänningen till lilla Sunshine.

Och inte nog med det...
Jag fick en fråga på Facebook om jag kunde tänka mig att sy en fd kollegas, dotters balklänning.
Sug på den ni, kära läsare!
Jag svarade att jag tyvärr inte var redo för såna uppdrag ännu, att jag behöver "sy upp mig" lite mer innan jag kan göra sånt.
Men fatta...
Vilken ÄRA att ens bli tillfrågad!
Det är nästan som att bli nominerad till en Guldbagge eller kanske en Oscar!

Ja, ja, allt har sin tid, jag ska nog kunna svänga ihop någon balklänning någon gång i livet också.
Och sälja den.
Bizniz as usual här på Southway.

Har även gått och grunnat på en sak som jag och Klokboken pratade om när hon var här.
Hon kläckte liksom en idé.
Och ju mer jag tänker på den idén, desto mer lockande blir den.
Jag ser en potential i det hela.
Ja, den som lever får se
Idag går jag bara och mallar mig för en balklänningsförfrågan iallafall, den kan jag leva lääääääänge på.
Nu ska jag snart hoppa isäng, vi ses imorgonbitti!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0