Världens gulligaste lortgris...

Idag kom mitt nya fynd från Tradera...





Ja, som om det inte var NOG med "Fluff-klänningsmönster" här hemma, så har jag fyndat ett till.
Och...
Jag tycker nästan mer om detta än det förra, jag kommer bli en dröm i tyll
Återigen har jag nog glömt bort min ålder, men det har alltid varit en dröm att få ha en sådan här sen jag sett "Sex and the City".
Och jag har även lagt bud på...



... detta söta barnklädes mönster.
Jag hoppas jag vinner auktionen, GUD vad man kan fynda mycket fint på "Traddis", det är inte klokt!
Här har det inte blivit av att jag hunnit sy.
Promenaden var i högt tempo, vi fick ta Toftavägen idag, orkade inte trampa runt i snön på Hällarna.
Det var för tungt att gå, man sjönk ner hela tiden och jag ville ha tempo.
Alltså blev det cykelvägen till och från Vibblecity, jag hade supertempo och Milou...
Hon kom hem som världens gulligaste LORTGRIS.
Täckt nertill av smält snövatten blandat med grus och sand!
Härligt!
Eller inte.
Jag väljer inte.

Det var bara att kasta den lilla lortgrisen i duschen, inte så poppis.
Det har hon ju sluppit nu när det varit så mycket snö och "rent" på vägarna, men nu smälter snön och der är bara grisigt überalles.
Sen skulle jag duscha och göra mig iordning, sen pratade jag i telefon och sen kom sonen och just nu...
Är jag lite för trött.
Men jag ska förbereda kvällsmaten, gå och betala garnet och sen får jag se.
Jag är kanske inte helt OFF på ett syprojekt, beroende på.
Imorgon ska jag nämligen vara barnvakt på morgonen och sen kommer min bonuskusin, så då blir det inte så mycket "SY" förrens på onsdag.
Eller så virkar jag spetsar..?
Jag får se hur jag gör, men nu måste jag till tygaffären iallafall.
Återkommer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0