Det ser så fabriksgjort ut...

Vilken slabbig hundpromenad det blev.
Det började dessutom regna när vi kom till Vibble, så jag och Milou kom hem som två dränkta trasor.
Det var bara att slänga hunden i duschen direkt, herregud vad jag hatar slask.
Jag fick till och med bära över henne vid dom värsta gegg-övergångsställena innan vi kom in i skogen.
Där var det iallafall fortfarande fräsch snö, blöt, men inte geggig.
Promenaden tog två timmar idag, det var LITE VÄL, men så blir det ju alltid när det blir dåligare väder.

Jag har suttit och kollat på nätet efter spetsmönster, men det är ganska tunt av den varan.
Det är liksom inte modernt att virka spetsar i "vår tid".
Jag ska kolla och se om jag inte kan fynda några gamla böcker från förr på loppisar, antikvariat eller nätet.
Någon gammal spetsbok måste det ju finnas kvar på bibloteket kanske.
Jag tycker det är så mycket finare att handvirka en spets att sätta på kläder, än köpa maskingjort.
Det ser så "fabriksgjort" ut då.
Ja, nu ska jag äta, sen testvirka den spetsen jag hittade på nätet igår.
Återkommer senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0