Porträtt på Milou...

Så var jag hemma igen.
Jag känner mig ganska pigg idag, skönt, då kanske jag orkar sy lite...?
igår fick Milou sitt porträtt målat...





Ja, så är det när man är poppis och har sin egen FANCLUB, då kan man bli avporträtterad minsann
Den längst till höger på bilden tycker jag blev bäst, den fick rätt proportion på nosen.
Min lilla pussgurka...
Jag hon ligger här brevid och snusar, ville inte gå ut idag och göra varken nr. 1 eller nr. 2 enligt mamma.
Och inte heller när jag kom hem, så...
Vi får väl HOPPAS att hon säger till så den inte sker en olycka inomhus.
Det regnar.
Milou-prinsessan gillar inte regn.

Annars så fick vi ARBETSJACKOR av vår chef igår...



Med den fina företagsloggan på bröstet också...



Min första (OTACKSAMMA) tanke var:
Jaha, och när ska jag använda den här då?

Inte lär det bli på jobbet iallafall, och det är SYND att man har tystnadsplikt, för det Chifen sa när jag visade den där jackan...
Det gapskrattade jag först åt och sen småfnissade jag åt det resten av dagen.
Det var SÅ roligt.
Men så tänkte jag att det får bli en sport/hundjacka, det blir den perfekt till.

Nu är det ju inte VÅR chef som har kommit på att vi ska få arbetsjackor, utan företaget i stockholm.
Så det är ju inget tvång att vi SKA använda dom på jobbtid, chefen sa att vi fick dom och använda dom till vad vi ville typ.
Tur är väl det.
Jag är INTE uniformstypen, typ.
Har alltid haft svårt att "tillhöra" ett grupputseende, ÄVEN när man är på ett jobb.

Så kändes det där med jackorna lite som ett "storstadsfenomen" också.
Just att vi fick jackor med företagsloggan på, det känns lite "Carema", "städföretag" bla, bla, bla, ja ni fattar.
Alla ska gå runt och ha SIN grupptillhörighet.
Nåväl, VI har iallafall fritt val, och har fått en jacka att slita på.
Nä, nu är det dags att börja SKAPA.
Jag ska ta tag i tyg, symaskin och allt som har med det att göra!
Återkommer med resultat senare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0