Folk ska tycka det är krångligt...

Uppe och snart ska jag iväg.
Det är jag och reprisavsnitt som jag redan sett av "Dr. Phil" på tidiga helgmornar innan Tv4 Morgon kör igång.
Men då är ju jag på jobbet.
Fast jag tycker om att ha "Dr. Phil" på i bakgrunden och höra hans röst, det hör liksom till när jag läser tidningen.

Läste i GT idag att dom som köpt den gamla FRA-stationen på Fårö har köpt den i spekulationssyfte.
Då blev jag lite lack.
Det är alltså flera investerare som köpt den, och FÖRMODLIGEN vill dom exploatera området någon gång i framtiden.
Förmodligen.
Om dom får.
Talespersonen säger själv:
"FRA-stationen har ju Fårös finaste läge!"
Jag svarar:
Nähe...?

Jo, FRA-stationen har inte bara Fårös finaste läge, den har VÄRLDENS FINASTE LÄGE!
Om ni frågar vad jag tycker alltså.
Och...
Vill man att det stället ska bli exploaterat?
Nä, inte direkt.
Såklart så kommer "dom som köpt stället" vilja "göra" något av det.
Här snackar vi ju då som sagt inte om vanliga människor som skulle vilja ha det som någon form av sommarställe.
Riva befintliga byggnader och bygga något liknande och BARA bo där.
Nej, vi snackar INVESTERARE.
Men dom måste ju avvakta, avvakta och se vad dom FÅR göra av stället som sagt, och får dom inte göra något nu...
Då kommer dom vänta tills dom FÅR.
Ja, annars säljer dom det vidare.

Jag kan bara hoppas att jag vunnit några miljoner på Lotto tills dess, så jag har råd att köpa stället.
Jag skulle kunna bo i det där mögliga huset omgiven av kackerlackor och fukt, bara jag fick äga det.
Ja, faktiskt.
Jag skulle vara lycklig som ensam ägare att bara få ha en av världens vackraste stränder att vandra längs, dag ut och dag in.
SJÄLV.
Möjligtvis med familjen också  och få lite besök av vänner och släkt naturligtvis.
Jag skulle inte bry mig ett smack och någonting annat.

Jag tycker det är mycket sorgligt att "investerare" har köpt stället.
Jag tycker inte att för många ska hitta till den stranden och att den ska bli Sudersand 2.
Dvs packat med folk.

Jag vill kunna åka dit och ha minst 20 meter till varje granne mellan handdukarna.
Som jag och Nybyggarna gjorde i somras, vi gick ca till mitten av mitten på "Fåröfyrstranden", la strategiskt ut grejer, ritade upp linjer i sanden som en liten trädgård" sa halvhögt till förbipasserande:
"Gå, gå, gå, gå, gå förbi..."

Det ska vara SVÅRT att få parkering, så att folk tycker det är krångligt att åka dit.
Ingen ska veta VART man kan åka genvägar ner till stranden för att bli avskräckta att åka dit.
För när man måste parkera i jobbig terräng, måste gå JÄTTELÅNGT längs stranden för att få en egen, vacker, enskild plats med packning, matsäck och ungar...
Då åker man helt enkelt inte dit!
Alltså vill inte jag se en endaste liten exploatering whar so ever där ute.
Ingen ska veta om att paradiset FINNS.



Men det är ju bara vad JAG tycker.
Och jag bestämmer tyvärr inget i denna frågan.
Håll bara tummarna att politikerna säger ett klart och tydligt "NEJ" till "Utveckling" i just det här området.
Jag vill inte höra talas om ännu en LYX-rekreation för rika fastlänningar eller utlänningar, det har vi väl så det räcker på den här djävla ön...?
Förlåt, nu blev jag visst en sådan där gammal fastlandsfientlig gotlänning som HELST vill ha HELA ön för mig själv.
Både Gotland OCH Fårö.
Men jag kan lätt bli så när jag tänker på "investerare" som bara vill exploatera ännu ett vackert område.

Håll tummarna att jag blir rik, då ger jag "investerarna" ett bud dom inte kan motstå, och sen ska stranden förbli oexploaterad och fortsatt lite halvhemlig.
Och ni som känner till stället får gärna åka dit, lägga er minst 20 meter från mig, och ta med er erat skräp därifrån.
DÅ är ni välkomna.
Så har vi detta som en liten pärla bara VI vet om.

Nu ska jag till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0