Aj, aj, aj...


Jag vill börja dagen med tre små ord:
Aj, aj, aj...
Jag har fått SOLELD!
Det kanske blev lite mycket solande igår kanske...?
Jo, jag tror bestämt det.
Hjälp vad det svider, fast det är mest på baksidan, dvs rygg, rumpa och bakbenen.
Framsidan av kroppen har ju redan fått en massa färg, så den har väl inte varit lika känslig, men baksidan...
Ja, jag fräste ju på MER än lovligt på baksidan igår, så idag är det liksom mörkrött.
Inte bra att vara så soldesperat som jag var igår, det straffar sig, så idag blir det ingen strand alls.
Jag måste "vila" skinnet typ!
Helst skulle jag vilja bada i svalkade yogurt, men så mycket yogurt har jag tyvärr inte hemma 

Inte blev det sen bättre av att jag såg en liten nyhetsstrip som rullade på Tv4´s nyheter där det stod:
"Hudcancer är vanligast vid kusterna!"
Jaha, så sitter man här med uppbränd rygg och får ångest så här på morgonkvisten också, tack Tv4 för det!
Usch, jag tänker varje gång jag ser en sådan där nyhet, eller någon hudläkare som sitter och VARNAR för att sola för mycket:
Jag måste sluta vara soldyrkare.
Rys.
Men det spelar ingen roll, jag kan inte, jag får nöja mig med att jag inte i VANLIGA FALL solar så mycket som jag gjorde förr och inte så många timmar OM jag solar, jag har ju ändå rosacea som jag måste akta och "sköta om".
Så jag kanske inte ligger i riskzonen för malignt melanom ändå, förhoppningsvis...?
Om man inte räknar igår då förstås, men då...
Var jag desperat.
Somliga straffar.... bla...bla....bla...
 
Sambon har också bränt sig.
Påstår han.
Han hade så ont på skenbenen, så han "kunde knappt sova" inatt.
Okej...
Inte för att man ska jämnföra soleld och soleld, men han är svagt, svagt, svagt rosa, och det ser knappast ut att göra ont.
Jag är djupt mörkröd, OM man nu ska jämnföra.
Men det kanske är lite som det där vanliga som brukar vara här hemma:
Han är lite "känsligare" i kroppen än en annan typ.
När jag är förkyld, går jag till jobbet och det är "business as usual", medans sambon...
Är dödssjuk och ligger på dödsbädden.

Men säger Innercity-boy att han HAR soleld, då har han väl det.
(host, host, bullsh-t, host, host...
Jag ska ändå alltid vara VÄRST.
 
Dagen kommer bli lite shopping, eller shopping och shopping kanske var att ta i!
Jag ska till apoteket och köpa duschcreme och ögoncreme och till bokahandeln och köpa:
"Vass egg" av Gillian Flynn.
Hypad bok som tydligen självaste Stephen King knappt klarade av att läsa.
Och om inte Stephen klarar av boken, då MÅSTE det vara en bok för mig 
Eftersom jag är ett fan av Stephen Kings tidiga verk, då kanske detta är något som håller mig alert och fängslad i läsväg.
Ja, den ska jag köpa idag, och "Hungerspelen", det är det bok jag hade kvar på min "Att-läsa-lista".
 Sen ska jag nog sy lite.
Men börja dagen med en hundpromenad!
För stranden blir det ju som sagt inte idag, av naturliga, "brända", skäl.
Jag vill ju INTE öka på chanserna för hudcancer.
Eftersom jag bor vid kusten...
Och då kan ju solning vara en risk! 
Vi ses senare, tjingeling!
 
 

Kommentarer
Postat av: Syster J

Tåget mot hudcancern har nog redan gått för länge sedan... Jag har inte lyckats förtränga hur jag i en inte allt för avlägsen dåtid låg å solade med ett tjockt lager barnolja över hela kroppen - billigare än sololja och SÅÅÅÅ mkt bättre.;)

2012-07-10 @ 11:47:21
Postat av: Bloggaren Herself

Nä, och vi körde JORDNÖTSOLJA...
Fy fan, och solade solarium året runt fram tills jag var 23, från 16 tills det att jag var 23, RYYYYS.
Fy fan...
Ja, tåget har nog redan TYVÄRR gått, bara be och hoppas på det bästa ;S

2012-07-10 @ 20:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0