Björkis idag...


Herregud, jag hann knappt blogga imorse, jag var bara TVUNGEN att komma ut på stranden ifall det skulle bli regn på eftermiddagen.
Vi drog tidigt och var väl i Björkis vid 11 ca.
Kanske tidigare...?
Så tidigt har jag inte varit på playan sen jag vet inte när, vi åker ju alltid på eftermiddagarna.
Men idag blev det ingen chansning, och vädret har varit...
GUDOMLIGT!
Sol hela djävla dagen, och vi har pressat järnet allesammans.
Det var jag, sambon, norgekussarna + män, kidsen, morbror Frasse, moster och så kom bästisen Klokboken på eftermiddagen.
Vi tog väl upp hela Björkhaga typ 






 


Jag blir direkt lycklig i själen av såna här dagar!
Sambon stod och tvekade mellan "badband" i poolen eller havsbad.
Jag sa:
Havsbad, nu får du väl ge dig, det är 25 grader i havet.
Han gick med ner i plurret och vid bryggan var det 27 grader enligt termometern, och då gissar jag att det var mellan 23-25 gr längre ut.
Sambon tyckte det var kallt och sa att "Från och med nu blir det badband i poolen".
Men herregud, ge dig, havet är ju underbart!
BURRRRRR, sa badkrukan.
Ja, ja, han kommer från en storstad, ingen ö-boa-kropps-tålighet, det märks 
Visserligen är han ju från Malmö, men...
Storstads-innercity-kille, säger jag bara!
 
Vid 17-tiden åkte vi hem, ringde morsan och Moster Puff på hemvägen, vi bestämde oss för grillning så vi köpte kött, sallad och potatissallad.
Och medans vi väntade på maten satt Piff & Puff med ett SÅNGHÄFTE och valde ut sånger inför släktfesten på lördag, och sjöng dom utvalda sångerna också.
Allt medans köttet fräste på grillen och rosévinet flödade ur vinboxen.
Nu...
Ska bara sångerna kopieras av Puff, tas med till festen och sen...
Kör vi, helt enkelt!
Kanske det blir en EGEN show från damerna om vi har tur...?
Den som lever på lördag får se 
Jag ska leva på lördag iallafall!
Nu ska jag hoppa i duschen, vi har späkat oss med grillmat, kaffe och nu väntar "Borgen" för mig på tv om en stund.
Sen gissar jag att jag DÖR brevid sambon i bingen.
Vi ses imorgon, då blir det nya äventyr och jag hoppas...
Att det innebär stranden i någon form 
Jag får liksom aldrig NOG!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0