Det blev en potatissäck...


Så gick jag och köpte tyg, det var det SISTA gulprickiga tyget som fanns kvar, skar till det efter mönstret och började sy!
Sydde nästan klar hela klänningen, och lämnade bara ett snedslåband och att sy nertill kvar och sen gick jag ut i trädgården och solande.
1.5 timmar på framsidan och 1.5 timmar på baksidan...
Allt för att GRILLSTEKEN skall bli jämt grillad 
Och det blev den ju då följdaktligen.
Sen gick jag in och avslutade klänningen, men...
Mönstret SÖG.
Jag tyckte den såg rätt söt ut på dessa bilder...




Och min version blev...

Exakt likadan, förutom att jag tog bort "kråset" upptill på klänningen så jag sänkte den lite framtill.


Gummiband där bak, och så glömde jag stryka klänningen...

Nåväl, jag är ändå inte nöjd, det blev en POTATISSÄCK!
Mönstret var inge snyggt när det väl kom till kritan, och jag har slösat 200 kr på ett JÄTTEGULLIGT tyg som inte går att köpa mer av.
Jag surar å det grövsta.
Perfekt sydd, men...
Jag ska göra som Klokboken sa förut när jag beklagade mig, jag ska låta den vila över natten och sen se om jag kan svänga ihop något annat framtill.
För just nu tycker jag den ser ut som ett "förkläde från slöjden", och jag vill inte ens använda den som slit-å-släng klänning.
Men kanske att jag kommer på något fiffigt tills imorgon, vi får se.
Den ser lite lång ut på dockan dessutom, men jag fick lägga till längd på mönstret eftersom jag är lång (
även om jag nu är en mamma-dvärg) och dockan är kort.

Ja, så det var min dag, den blev precis så som jag tänkt mig, och nu ska jag se "Borgen" sen sova.
Pratade för övrigt med Nybyggarkussen och hon hade BADAT i havet i Björkis idag!
Påstod att det var TJUGO GRADER i vattnet...?
Va, fan tro´t, så kallt som det varit här på ön ända fram tills i fredags...???
Men, säger hon det så är det säkert så, kanske solen värmt upp havet.
Ja, imorgon ska det bli regn och jag ska träffa en kompis, men är det fint på onsdag...
Då ska jag också åka och bada!
Så det så, och grilla "steken" lite jämt också när jag ändå är i farten.
En timme framsida, en timme baksida, en timme framsida, en timme baksida, en timme...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0