Det verkar ha kommit från Sibirien...

Uppe med tuppen, och nu känns kroppen HELT utsövd, gårdagens ordentliga strandvila som gjorde sitt.
Idag är det sol, men det blåser och...
Luften känns nästan lite höstig!
Kollade vädret på tv´n  och det ser ut att ligga på 19 grader idag.
Vi får väl se vad familjen har lust med idag, men jag gissar att det bara går åt ett håll...
Söderöver.
Det blir väl till att lägga sig i lä, den där "Ryssvärmen" som skulle komma, verkar ha kommit från Sibirien typ.
Från 30 grader till 19 grader på bara två dagar, det var en helomvändning minsann.
Vi får väl lägga oss i lä.
Det ser ju ut att vara regn i hela landet annars, så man ska ju INTE klaga 
 
Igår hade vi mysstund i dubbelsängen, och det blev trångt!
Vid 22-tiden la vi oss allesammans i dubbelsängen och kollade på tv.
Det var jag, sambon, sonen och hunden.
Det blev trångt kan jag meddela.
Och det är faktiskt något vi inte gjort på 3 år.
Varför?
Jo, pga min nacke såklart!
Jag har inte kunnat ligga ner och se på tv på flera år, utan att ha fått ont i nacken.
Nu kan jag det sen några, typ två, tre, månader tillbaka UTAN att få ont.
Precis som förr med andra ord.
 
Jag må kanske aldrig bli frisk i min nacke, men jag gör små framsteg på olika områden hela tiden ändå.
Så bra liksom.
Ja, och eftersom det var X-antal år sedan vi låg så där och myste i dubbelsängen allihopen, så har "någon" växt rejält.
Den som växt, ja, det är ju sonen.
Från att ha legat brevid en liten kille av mindre modell, ligger man brevid en kille av STÖRRE modell.
Plus en hund som la sig bakom min rumpa!
Det blev för varmt, jag slängde över hunden på sambon och sa till sonen att han fick lägga sig på rygg...
För annars såg ju inte jag tv´n!
Han är ju numera bredare än jag i ryggen, så när han låg på sidan vart min utsikt mot tv´n ytterst begränsad.
Sen, någonstans i CSI sa jag "go´natt" och killarna tittade vidare, när jag vaknade imorse var jag helt själv.
Sambon på jobbet, sonen och hunden i hans säng...
Det var med andra ord mindre trångt 

Jag ser ju inte på OS, men en liten glimt innan "Rapport" hann jag med igår.
Det var gymnastik eller vad det nu heter som "gren", och det var sån här "plintbock (?)" och "barr (?)" och "göra hopp och skutt i luften på en matta (? har verkligen INGEN ANING om vad det heter)"  och djäklar var dom där gymnasterna höll på och gjorde piruetter och volter och gud vet vad på den där vita mattan.
Jag vart livrädd och samtidigt imponerad, det såg ut som om dom skulle bryta nacken vilken sekund som helst.
Landa fel och så "KNÄCK" och good bye nacken eller ryggen (rys)
Och vart får dom dom där "gummibenen" ifrån?

Jag menar eftersom mattan dom tävlar på en ganska stum matta, hur fan kan do få sån stuns i benen så dom kommer upp så högt så dom kan snurra runt i evigheter uppe i luften?
Jag vart sjukt impad som sagt, men tänkte samtidigt, som den gamla TANT jag är:
"Det där kan inte vara bra för leder, muskler och menisker i knän och ben när dom sen blir äldre!"
Ja, tanten och vårdaren i mig tog över liksom.
Och vad dom måste träna, dom där gymnasterna kan INTE ha mycket till liv gissar jag, mer än på träningsmattan.
Ja, jag och sonen såg en kvart, det var nog med OS för mig, men duktiga var dom.
 
Magen känns bättre idag, än så länge.
Frukost och kaffe avklarat och jag har inte fått magvärk.
Såg sen när jag tog ut min yogurt som jag ätit av i flera dagar, att den gått ut för tre dagar sedan.
Hm...
Kan det vara yogurten?
Alltså i vanliga fall är jag inte så petig med "förfallodatum" av livsmedel, jag brukar äta matvaror som luktar fräscht och smakar bra fastän datumet gått ut, men...
Nu är det ju RÖTMÅNAD.
Då brukar jag vara lite mer försiktig.
Så...
Nu skruvade jag upp kylen och gav fan i den "gamla" yogurten, får vi se om det håller i sig med att slippa magvärk och dålig mage idag!
Nu ska jag bädda och fixa här, vi ses senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0