Dom enda kändisarna...


Så kom jag tillslut ner på stan en sväng idag, bland folk & fä...


...och såg Stefan Löfvens tal i Almedalen...

... i dimman.
Och jag tyckte han var en bra talare, dock var jag väl inte så imponerad av slutet av talet när han pratade om den "digitala framtiden".
Det var typ av noll intresse kan jag tycka, speciellt i ett sånt här sammanhang.
Men duktig var han iallafall, och jag tyckte han verkade "rejäl".
Sen om det var hans norrländska dialekt som bidrog till det, det vet jag inte, men han kändes så där pålitligt trygg på något sätt.
Och djäklar vad folk det var där nere...

Det måste ha varit rekord under politikerveckan, men det var väl kanske för att han var NY talare som partiledare också.
Folk var nyfikna.
Och dom ENDA kändisarna jag lyckades spana in var INGA kändisar egentligen.
Det var han "Fiffel-Jan Emanuel" som drivit behandlingshem här nere och varit med i Robinson.
Och han är ju knappast en kändis, bara skurk-kändis isåfall.
Sen var det hon fd journalisten Maria Abrahamsson...

... som nu blivit moderat politiker.
Ja, vi var tre personer som spanade som satan, och ändå var det ALLT vi kunde se i kändisväg.
Vi kollade in Tv4 News tält också...

... och lyssnade på vad "expertpanelen" tyckte om talet efteråt.
Så gick vi till Stora Torget och när vi kom dit frågade jag Moster Puff:
"Ska vi inte ta och köpa varsinn glass?"
Jodå, Moster Puff var PÅ såklart, men mamma hon ville bara ha kaffe.
So be it.
Jag och Puffen tryckte i oss glass, och mamma sörplade kaffe.
Men vi får ju komma ihåg att mamma äter ju "MINST en glass om året" enligt egen utsago.
Medans vi andra då äter MINST en om dagen.
Iallafall jag och Puffis 
Så vi satt på uteserveringen och spanade efter fler kändisar, men ingen kom.
Då gick vi hem, och jag mötte min arbetskompis med man som kommit till stan (dom bor på landet) för att se Löfvens tal.
Oki, sa jag, då är ni nog lite sent ute, han har redan haft sitt tal...
Snopet.
Men lite senare fick jag ett mms från henne, då stod hon vid Aftonbladets tält och såg Stefan Löfven bli intervjuad där istället.
Piju, då hade dom inte kommit alldeles förgäves till stan iallafall 
Ja, så handlade jag på vägen hem, nu ska jag sy lite, sen äta...
 

... jag har skurit till det röda afrikatyget och nu är det bara att köra!
Vi ses senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0