En gullig liten strandraggare...


Det blev Björkis idag!
Solen sken, ja, visst blåste det, men vi la oss i hyggligt lä och började sola.
Så skickade jag ett sms till Nybyggarkussen i ett "tält-ärende" och sen en liten varning om att vi låg på Björkis och stekte.
Det tog typ någon minut så ringde hon upp:
"Va, solar ni, vi är i stan och håller på att frysa ihjäl med jacka och allt!"
Hon trodde jag bluffade, nope, vi solar.
Det blev väl en färd hemåt för dom med polisekort misstänker jag, för dom var himla snabbt på plats vid poolen 

Sen låg vi där och hade det trevligt och så fick jag besök på solstolen av min fd granne som kom med sin lilla Esco.
Jag fick en lysande idé om "Dagens hattbild" som jag brukat roa mig med att lägga upp på fejan nuförtiden.
Tänkte att Esco kunde agera "hund i hatt" alternativt "strandraggare".
Bara det att HUR lätt är det att få en sprallig liten vovve sitta still och fotas i hatt?
Typ inte så lätt....
 

 

 


Men på fjärde försöket fick matte Ingela som höll i hunden, jag som höll hatten och Pastorn/fd Idolen som fotade till en bild.
Esco, en gullig liten strandraggare i skägg och hatt...
 


Bingo! 
Ja, vi låg och brände på Brännhaga till 18-18.30(?)-tiden och när vi lämnade plejset drog värsta molnen in...
 

 

 
Ja...
Så det var min dag, jag har solat men inte badat.
Tack vare, eller pga blåsten var det "tedricka" i havet, VARMT men fullt med släke.
Men jag är nöjd, vi fick en härlig dag i solen.
Nu ska jag se på Svt Play, kanske jag återkommer lite senare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0