Ett samtal jag borde avstått...

Ett samtal jag önskar jag avstått ifrån att ringa idag...
Modern ringer sin son:

"Hej älskling, hur är det?"
(mjuk och moderlig röst)
Bra.
"Mhm, och vad gör du då?"
(fortfarande mjuk och moderlig i rösten)
Jag spelar strandtennis med "S".

"Va?
Vadå, strandtennis, är du på stranden...?"
(tonfallet skärps)
Ja.
 
"JAHA...
(himla hårt tonfall helt plötsligt)
Har ni sol ELLER???"
(har ni fest eller?)
Ja.
 
"VA, har ni sol, verkligen?
På riktigt?
Ja.

"Har ni haft det HELA DAGEN?"
(falsett röst)
Ja.
Eller vi har haft det ända fram tills nu precis nästan, då kom det in moln.

Jag kollar snabbt klockan, den var precis 15.00.
Fnys.
Och så pratar jag med min son ytterligare en stund om kompisen, fika på Sudersand och sen "Hej då gulleplutten".
Dom har haft sol jätte-jätte-jättelänge idag.
Kul, ett samtal jag önskade att jag sparat tills imorgon istället.
 
Men å andra sidan ligger jag här på soffan och känner mig risig, har legat still hela dagen och bara tagit det lugnt.
Inte värre än förut men något är på gång iallafall.
Förkylning i guess, min första sen april i så fall, HIPP HIPP HURRA, precis vad jag INTE behövde under/mitt i min semester.
Precis vad jag inte önskade mig.
Nu tar jag lite kaffe och förtränger att sonen har haft sol hela dagen på Fårö fram tills klockan 15.00 och att jag själv knarkar alvedon för att jag mår kass.
SAMT att jag har mens och ont i nacken.
Vi ses.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0