Från botten till toppen till botten igen...


Från botten till toppen till botten igen...
Jag talar förstås om VÄDRET IGEN!
Ja, jag hade ju precis sytt klart klänningen, fotat och lagt upp den, så kom solen!
Och vi drog mot söder, först kollade jag av med kussen, och dom hade skyfritt.
Badbilen gick i expressfart till Björkis, VROOOOOOOOOOOOM.

Kommer till Björkis, la mig på en solstol och började pressa...
I typ en kvart.
Sen kände jag att jag var tvungen att reta bästisen Klokboken lite, och det var DÄR...
Det började gå fel.
Jag tror gud ville markera min elakhet och straffade mig med detsamma.
Jag tog en bild...
 
.
... skickade den och lite text, där jag retade henne för att hon den stackar´n skulle gå på kalas och inte fick ligga på stranden och pressa som Lyx-Madde fick.
Så kom Nybyggarna och slog sig ner, prat, skratt, sol...
Och sen blev det molnigt.
Men det flög bort rätt snabbt tack vare vinden ändå, lite pressande, moln igen, sol, och sen, blev det jämntjockt med moln.
Jaha...
Men det var fortfarande ljusblått ut mot Karlsöarna, så hoppet bestod, vi låg kvar.
Det var lugnt det, det skulle snart blåsa bort igen.
Jag gick och köpte kaffe, tog en kisspaus i väntan på "s
nartet".
Och snart blev ännu mera snart...
 

(titta så glad jag är på bilden, superglad, verkligen )
Men jag höll modet uppe, tills det brast när det började tok-blåsa som grädden på moset.
Jag och Nybyggarkussen började bli lätt desperata, sen jättedesperata, skämtade hejvilt om både hjärtflimmer, psykakuten, lyckopiller och en massa annat dravel, men sambon höll modet uppe lite till på oss, det SKULLE snart blåsa bort.
SNART!!!!
Den ljusblå randen låg kvar och gäckade i söder ute till havs.
Jag börjde bli kraftigt deprimerad och gick och köpte BULLE för att mildra depressionen som uppkommit pga av solbristen.
Idolen gick också och depressions-köpte fikabröd, men han köpte TVÅ "bikupor" så han var nog mer deppig än mig till och med.
Så flöt helt plötsligt den "Lilla Lila Sälen" iland och strandade vid oss...
 

Men hoppsansa...
Den "Lilla Lila Sälen" hade visst tältpinnen med in bagaget in också
Vilken snuskig säl, ryyyyyys.
Nåväl...
Så var vi på väg att ge upp och åka hem, då började Idolen bli som sambon, NÄ, "Det ljusblå" VAR på väg in mot land.
Håll ut alle man, menade han då.
Vi flyttade in i "båten" och värmen, i väntan på "Det ljusblå"...
 

... dom andra i sällskapet lekte Karibien kryssning, men jag...
Hävdade TITANIC!
Ja, detta kändes mer som ett skepp på väg på sin sista seglats, rakt in i ett ISBERG!
Ingen höll med, Idolen gick ut och in och kollad "Det ljusblå", men tillslut fick vi ändå ge upp.
Det kom inget ljussblått in till oss, hur mycket vi än önskade och bad.
Vi hade frostskador och behövde snabbt akutvård nästan.
Och var det inte en lunginflammation på väg också...?
Jo, typ.
Vi kom till stan, regn.
Jag tog en skållhet dusch för att tina upp igen.
Ja, och nu har jag ätit kvällsmat, ska se Borgen som jag missade halva programmet av sist så fort jag bloggat klart.
Vilket jag gjort nu, vi ses senare.


P.s. IMORGON blir det väl ändå sol...?
Annars dj-laaaaar! D.s.
P.s. igen:
Bäst att kolla nyheterna klockan 19.00  D.s. igen.

Kommentarer
Postat av: Pål


Hurraaaaa, solen skinner i Fide......

2012-07-08 @ 20:46:58
Postat av: Bloggaren Herself

AMEN SÄKERT!!!!
For sure, liar, liar :D

2012-07-08 @ 21:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0