Gnisslar tänder...

Jag börjar med bilderna från igår, för nu funkar det att ladda upp dom.
Milou på span i hamnen...
 

 

 

 


Strandpromenaden, badande barn vid 19.30-tiden...
 


Östergravar...
 

 

 

 
 

 
Svårt med blåsten matte...?
 

 
Blomma från samma gränd som jag mötte Anders Ekborg i, dock fotade jag ju inte Ekborg, bara blomman.
Fegis-fotografen 
 

 
Ja, det var allt i fotoväg.
Och som vanligt när man går sådana här stadspromenader får jag ibland nästan nypa mig i armen, jag kan inte fatta att man haft sådan tur att ha blivit född och är boendes på ett sådant här vackert ställe.
Jag kan för mitt liv inte fatta att man kan vilja bo någon annanstans överhuvudtaget.
Jag är iallafall inte en person som är hemmablind, jag ser denna vackre öi och stad med öppna ögon varje dag.
Jag skulle aldrig vilja vakna upp på något annat ställe överhuvutaget, i resten av mitt liv.
RYS, vilken mardröm.

Annars har jag vaknat och ÅNGRAT mig något.
Vi ska ju till Fårö ikväll, och först fick jag erbjudande om att åka med Klokboken och Kossan (ja, det låter INTE som ett snällt namn på en vän, och från början var det ett ÖKNAMN, men sen lärde vi känna varandra och blev vänner...
Sen blev det bara ett kul namn som hängt kvar, mest är det faktiskt HON som själv kallar sig själv Kossan och hon är så himla glad att jag är DJURVÄN  
) till Fårö tidigt på dagen och sola och bada först, innan vi ska på Stand up, men jag avböjde.
Jag har liksom min sista mensdag idag och behöver tillgång till toa, och gissar att dom vill på "toafri" strand.

Sen, lite senare på kvällen kom samma erbjudande från Nybyggarkussen och Pastorn.
Jag avböjde igen, samma skäl kvarstår.
Vaknar idag, och gnisslar DOCK lite tänder över det beslutet!
Jag har knappt mens kvar att snacka om och solen skiner från en totalt molnfri himmel.
Fast, skinnet kan behöva vila sig ändå, veckan ser kanoners ut, jag HAR fått sol så det räcker och Fårö finns kvar.

Har jag tur så får jag med mig sambon på en Fårötur någon helg, när det är lika fint toppenväder.
Jag vilar idag, solar lite i trädgården, läser och så blir det playan imorgon igen.
Det blåser ute så trädgården kommer funka bra.
Jag FÅR ju mig lite Fårö till livs ikväll trots allt, jag sambon och hundbäsitsen åker ut vid 16-tiden, styr kosan mot Carlsson´s vid Sudersand, äter med dom andra fyra som legat och glassat på Fåröien hela dagen och sen...
Åker vi till Gåsemora och skrattar oss fördärvade!
Hoppas jag iallafall 
Nu ska jag röja lite, vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0