Idag: Björkis...

Sen sist så har följande hänt...
Jag kollade ju Yr.se mfl. och söder skulle ha sol, men vi vart lite skeptiska ändå.
Så fick vi FIN-BESÖK av min gamla bästis från barndomen, Rickard och hans familj!
Hjälp så kul.
Ja, han var min allra, allra bästa vän och förtrogna, och så fort jag får bilder via Facebook ska jag lägga upp här, samt när vi var små.
Det blev en trevlig liten stund, och när dom åkt, var vi nästan ÄNNU mer tvekis att åka och bada, molnen tjockade på mer och mer.
 
Men vi hoppade i bilen vid 12.30-13.00(?) och jag kollade "Yr" via mobilen igen, den visade fortsatt stadig SOL i Klintehamn.
Okej...
Vi tuffade på, kom till Björkis och det var skyfritt och strålande sol.
B-I-N-G-O!!!!
Dessutom kom var det nästan folktomt, kan gissa att dom flesta trodde liksom vi att det var halvdåligt väder, så man stannar där man är...?
Så kom bästisen och Lilla Sunshine ut, och det skulle badas HELA tiden i både pool och hav av "Lilla S", detta trots att hon skakade som ett asplöv av köld efter TIMMAR i vattnet...
 
Men skulle hon komma upp tror ni?
Dock inte!
Nej, inte ens när vi hade "macka-stund" och vi försökte med den gamla godingen som:
"Man måste vänta en halvtimme efter maten innan man kan bada igen!"
Sket väl hon i, hon gick minsann inte på såna där larviga påhitt.
Morsan försökte även med:
"Om man inte väntar ett tag med att bada när man ätit, sjunker man som en sten i poolen."
Oki, säkert...
Men "Lilla S" bevisade minsann att inte sjönk man här inte, TROTS att hon precis ätit.
Nä, det var väl bara att ge upp för alla att försöka, hon skulle i poolen direkt, basta!
Ja, ja, själv badade jag i havet, men det var blåsigt vid havet, VARMT i vattnet dock, 23 grader, men det blev två bad, och sen solning vid poolen.

Och "Lilla S" har nu ytterligare kommit med ett nytt smeknamn på min moster idag.
Vi har ju först hennes dopnamn som hon ALDRIG använder, Britt Louise, men det blev väl snabbt utbytt mot smeknamnet som ännu hänger kvar, som alla tror att hon heter, Bibsen.
Efter det blev det "Partysystrarna" (ihop med morsan då), som i sin tur blev det nuvarande, Puff  (Piff & Puff också ihop med morsan)
Så kallade "Lilla S" henne för Chipsen i vintras och nu har vi då alltså YTTERLIGARE ett smeknam:
Svippsen!
Ja, herregud, och som min bästis sa:
Kärt barn har många namn!
Britt Louise, Bibsen, Partysytrarna, Puff, Chipsen och Svippsen, man väntar ju med spänning på NÄSTA smeknamn på denna härliga moster!


 

 

"Den gamla(e) och havet..."
Inga poolbilder här inte, bara havet och blåsten....

 
På sluttampen kom Nybyggarna och lilla kusinbarnet.
När jag presenterade Lilla Sunshine för kusinbarnet som min "bästa vän" då tittade han lite myndigt på mig och sa lite surt:
"Men du, JAG är väl OCKSÅ din bästa vän????"
Jamen SJÄVKLART, självklart är du min bästa vän också, absolut!
(Hjälp, kände direkt av konkurrensen där, komma här och säga att enbart Lilla S och jag är bästisar, fy så himla taskigt... )
Ja, så där satt jag och hängde med mina TVÅ bästisar vid poolkanten

Vi stack hem vid 17.30 el runt 18, jag har lite dålig koll, det är ju semestertid liksom.
Har landat i soffan, skinnet svider, solen har gjort sitt...
Hur var det nu igen...?
"Hudcancer är vanligast vid kusterna", men jag säger som bästisen Syster J skrev häromdagen:
"Det tåget har nog redan gått", ryyyyys  
)
Men vet ni vad, jag känner mig lagom upp-solad nu, ingen strand-eller-solpanik längre, FINALMENTE 
Nu ska jag äta, vi ses kanske senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0