Jag är nog kanske nykter...

Trodde aldrig att jag skulle bli människa igen...
Men det blev jag visst, sömn har gjort sitt.
La mig enligt planen 19.00 igår, tände levande ljus, satte på tv´n och såg på tv ända tills 23.30 och sen slocknade jag.
Vaknade vid 8-tiden idag, utvilad.
Eller någelunda iallafall, jag är inte lika död som igår.
Vilken vecka, ja, det har gått i ett, i ett, i ett.

Igårkvälls blev jag mer än lovligt sur, så sur så jag tog bort personen från min facebook.
Och tänkte:
Nog är nog, idiot!
Ja, betydelsen av en "smileygubbe" är STOR på den sidan kan jag meddela.
Till min surhet...
 
Jo, det är då en person som addade mig för något år sedan, och vi känner INTE varandra.
Inte mer än att han raggade lite på mig ungefär när jag och X-kroken separerat, och då snackar vi i runda slängar kanske 9-10 år sedan.
Och jag tyckte väl att han var rätt intressant ett tag, sen lämnar jag inte ut honom mer i just person.
Så addade han mig på fejan, inte mer med det, jag addade tillbaka för jag är då en sådan här person som tycker det är pinsamt om någon addar en, och så addar man inte tillbaka.
Men jag tänker:
"Så kan man rensa sen..."
Vilket jag gör med jämna mellanrum, så även idag!
 
Anledningen till att jag tog bort honom nu, var att han, och detta var INTE första gången, ifrågasätter om jag var nykter efter mitt lilla inlägg på hans topic som han skrivit.
Som om jag vore en person som sitter hemma och smygsuper eller super i största allmänhet.
Ja, vilket alla som känner mig vet att jag inte gör, för jag dricker ju inte alls sen år tillbaka och har definitivit varit måttlig med alkohol och vin sen jag var 25 (ja, det är ett djävla tjat om det där, men så är jag stolt över det också), med VISSA undantag .
Men ändå, jag har varit ytterst måttlig.
 
Och han hade skrivit något putslustigt som topic om "inköp av ny hund, och sen hans frus reaktion på att han skulle få börja dammsuga isåfall".
Många hade skrivit "spetsiga och lustiga" kommentarer på detta, så ÄVEN JAG, ska tilläggas, jag skrev " att frugan skulle ta och byta ut honom om han inte dammsög" typ...
MED EN SMILEYGUBBE efter.
Min kommentar var inte den enda på detta temat då heller ska ni veta, men jag var som sagt noga med den här smileygubben efter, så INGEN ska bli sur eller missuppfatta.
Facebook är ju lite känsligt så liksom.
 
Och vad får jag till svar tror ni, efter min kommentar som typ var den enda MED en smileygubbe:
"Är du nykter Madeleine?"
Och ingen smileygubbe efter.

Eh, jo, typ, jag är nog KANSKE nykter...
Eller?
 
Jag svarade:
"Som en spik."
Hans fru skrev även:
"Sötnos, här byts ingenting!"
Ingen smileygubbe på det heller.

Okej, ja, alla andra fick minsann vara roliga, men inte jag, och jag som ändå bemödade mig med en smileygubbe.
Attans.
Och på det (på ett ungefär, för jag har ju tagit bort personen fr fejan, så det blir inte ordagrant...) skrev jag även:
"Ursäkta, men jag kanske missuppfattade ditt inlägg här nu..."
Och sen något om att jag uppfattat att hans fru var missnöjd med att han inte hjälpte till tillräckligt hemma osv...
Och efter mitt lilla inlägg var det FLER "roliga" inlägg på temat om att han inte städar hemma, TYDLIGEN (?).
Men jag fick ett:
"Är du nykter Madeleine?"
Och som sagt, detta är inte första gången, om det så har gällt MIN sida, eller på hans, så har han vid upprepade tillfällen ifrågasatt min "fyllekaje-status".
Återigen:
Som om jag är en känd fyllekaja på något sätt, men det är jag dock inte.
 
Ja, och jag har då som ni förstår retat mig på detta, skämta gärna på om att jag SKULLE KUNNA VARA en fyllekaja, men GLÖM FÖR FAN inte smileygubben EFTER det isåfall!

Så att jag inte blir stött och förbannad, för självklart, jag är ju själv ironins "Pastor Madde", älskar att vara smått elakrolig, på fejan och här...
Men jag glömmer aldrig en sak, och det är:
Smileygubben!
Så "hej då" killen som tar mig för en tjej som har problem med spriten, och ha ett bra liv.
Och tillägger helt fräckt:
Blanda inte ihop DIG SJÄLV med mig, typ.
Och ingen smileygubbe på det!
 
Så, det var det, tog även bort någon till på fejan när jag ändå var i farten.
Nu är det röjardags här hemma, solen skiner, får vi väl se vart vi hamnar idag.
Det blir säkert ingen överraskning  (obs, obs, smileygubbe på det OCKSÅ)
Vi ses senare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0