Jag har sabbat allt...


God morgon, vaknade med skyfritt och strålande sol här i stan, och nu...
Är det sol/moln.
Helt enligt YR.se.
Men, jag kollar väl med kussen lite senare hur det ser ut söderöver lite senare.

Jag har vaknat tidigt, men å andra sidan så somnar jag så gott och tidigt efter härliga stranddagar (sjön suger) så det är liksom utjämnat.
Har hunnit med frukost, kaffe, morgon-tv och tidning, fixat för två smulpajer till kvällen och nu bloggar jag.
Ikväll ska vi nämligen iväg och grilla hos en av bästisarna och hennes familj, och jag fick uppgiften att fixa efterrätten, så jag gjorde det LÄTT, men GOTT för mig.
Det blev en jordgubbspaj för dom som gillar sött, och en rabarberpaj för dom som gillar syrligt like myself 
Ja, och nu är dom klara att bara slänga in i ungen efter att vi kommit hem från stranden idag.

Igår kom det så ett sms från Lilla Sunshines mamma.
Man ska ju inte hänga ut sina vänner så här offentligt egentligen, men det här måste jag bara delge, hon är typ lite knäckt tror jag.
Sms:et lyder som följer:

"Du vet väl att du är innehavare av Björkhaga poolområde?!
Och Carina med.
Och vi lär besöka ERT ställe en hel del i sommar, för Lilla Sunshine är stormförtjust (lika stormförtjust som i Brissund )...
Och jag som älskar att känna sanden i havet!
Kram"
(Carina är ju då morsan för er som inte vet ;)
 
Åh nej, Björkis blev en hit för "Lilla S", särskilt poolen då om jag får gissa, och hennes mor känner väl då som sagt "Åh nej..."
Vilken osis.
Men så härligt för mig, JAG och morsan äger Björkis, enligt "Lilla S" då alltså.
Kan man ju utnyttja i fortsättningen, bort med alla turister och boende från stranden och hela området, gratis poolbad, glass och mat till alla, kom och hälsa på bara.
Hm, om det vore så väl, men tyvärr...
SÅ lyxigt har man det inte 

Jag får väl dessutom trösta bästisen med att vad gäller min egen son, så är det typ ENDAST bara två lägen vad det gäller strandbesök här också:
Det är Björkis, just pga av poolen och Lickershamn, just pga av djupet på bryggan, fiskarna och båtarna.
Samt att det är nära till GLASS och mat.
Så...
Hon är inte ensam typ.
Jag har också ett ultimatum när man ska på playan om han ska med:
Antingen är det Björkis eller Lickers, annars åker inte han med!
Men själv är man ju rätt bekväm av mig nu också, jag orkar inte släpa på matsäckar och kaffetermosar i tid och otid, bara ibland, så jag gillar Björkis, jag gillar Lickers men för övrigt alla andra stränder också...
Men jag åker dit där SOLEN är såklart 
Nä, nu ska jag fixa lite till här hemma, vi ses senare och så får vi se vart vi hamnar idag.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0