Måndagmorgon...


Dagens vädercheck på Yr visar att Lickershamn Vs Klintehamn verkar vara hugget som stucket.
Kanske NÅGOT bättre i Lickers, men det är väl marginellt.
Imorgon ser Klintehamnshållet ut att få bäst väder med mest sol.
Men...
Det blåser ju idag, och det känns kyligt som f-n i vinden.
19 grader "ska" temperaturen" vara, hm, tror jag vad jag vill om, känns som 16-17 grader...
MAX.
Nåväl, klockan är bara 09.30, så det kanske blir varmare under förmiddagen och åker vi någonstans måste man ju vara säker på att man kan få lä, annars fryser man ju ihjäl.
16 juli, burr och fy skäms svensk sommar!
 
Tittade på veckans "schema" och det ser himla obokat ut!
Ja, bara en middag på onsdagkväll inbokad och sen fritt spelrum, rätt skönt, jag ska ta dagen som den kommer, för veckan efter är tok-späckad.
Jag chillar och gillar.
På lördag kommer sonen, och inte för att jag EGENTLIGEN vill att tiden ska gå fort, för det innebär att min semester krymper i tid, men...
Nu längtar jag.

I lördags när han kom lagom när vi skulle på fest vart ju ytterligt kort, för vi var ju just på fest...
Han lekte med alla sina a-kusiner och jag lekte med mina kusiner, så vi hade väl inte så mycket tid ihop.
Igår...
Båda var vi aströtta, han kom dessutom upp väldigt sent, och sen satt vi och hängde i varsinn soffa och sa inte mycket till varandra.
Förutom när han undrade om jag inte var klar med datorn snart medans jag "festbloggade".
Sen åkte han tillbaka till Fårö med bonusmamma och sin bästis.

Häromdagen var jag en snabbis på Åhlens och fyndade lite tyg och jag gjorde ett klipp.
På den röda prislappen stod det 79 kr, jag köpte en meter och tyckte bomullstyget var JÄTTESÖTT.
Perfekt till små flickkläder av något slag.
 

Men när jag kom och skulle betala, vart slutnotan på 1 meter tyg 49 kr.
Okej, då var det alltså ÄNNU billigare än vad jag trodde, och jag vill ha mer.
Men köerna börjde bli rätt långa, det var shoppingväder så jag hoppade fler metrar just då och hoppas att det finns kvar någon annan dag när jag ORKAR ta mig till Öster igen 
(för det är ju så in i helskotta låååååångt dit ;)
Nu ska jag börja min dag, vi ses senare så får vi se vad jag hittat på!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0