Nu går det bara åt ett håll, UTFÖR!


Nu börjar man bli semester-nedvarvad i kroppen...
Ja, jag har lätt att somna på kvällarna igen och känner ingen innre stress.
Som igår tex, jag såg "Project Runway" och sen stapplade jag isäng, och somnade bara MINUTER senare.
Vaknar pigg och utvilad vid 07-tiden, trots att det var sambons alarm som ringde och väckte mig också, så gjorde det inget.
Jag hade sovit nog.
Och kommer upp här, vet inte vad dagen ska ge mer än att sonen kommer hit och vi ska åka och bada någonstans...
Det ska bli så skönt.

Och man vet att man börjar bli GAMMAL när man som jag alldeles nyss fick ett sms om att ett av mina kusinbarn har börjat jobba i baren, på Munken!
Jaha, nu kan man med andra ord inte gå dit och flirta med bartendrarna längre (vilket jag ju naturligtvis gör ständigt och jämt ;) , för då kan man bli anklagad för pedofili eftersom dom förmodligen allesammans är i kusinbarnets ålder.
Typ 20.
Herregud, nu går det bara åt ett håll:
Utför!

Ja, lite så skulle det kunna bli!
Annars hittade jag även denna bild när jag nu letade efter en kul bild på "en gammal tant i min ålder"...

Och fick morgonens kaffe i halsen av pga av gapskratt!
Ja, den som har gjort den där bilden vet PRECIS allt om den äldre kvinnans "gravitations-problem", den saken är klar!
Sen säger jag inge mer 

Så har jag funderat på den prickiga klänningen och...
Den kommer bli slaktad.
Ja, jag har inte lust att sälja den heller, för jag tycker den är ful.
Då vill jag inte ens "stå" för den som försäljnings-objekt heller, jag menar vem vill stå för en "potatissäck"!?
Ja, inte jag iallafall.
Så vad det blir vet jag inte ännu, kanske ett enkelt linne eller kjol istället, det ligger väl närmast till hands kanske.
Men jag ska bläddra bland mina mönster och se om jag kan få någon annan idé, och sprätta.
Det som står närmast på agendan är faktiskt det, och rita av ett mönster av just ett linne.
Och sy lite på det oranga linnet som redan är utskuret kanske...?
Om jag har rätt färg på tråden hemma förstås.
Annars blir det bara mönsterfix.

Och så vill jag köpa hus.
Närmare bestämt DETTA huset...











 

 

 




Ursäkta, jag säger bara ursäkta, men vilket djävla (det blir mer svordomar längre fram, allt för att jag har ett så fattigt språk, alternativt vill understryka mina ord VÄLDIGT kraftfullt ;) hus!
Vilken ensamhet, vilka strövområden, vilket läge!
Ja, som sommarhus, liggandes HELT ISOLERAT på en djäkla udde, skulle jag INTE tacka nej till det här underbara hus-helvetet!
Sandstrand nedanför.
Bara ett problem egentligen:
Det fattas 4.5 miljoner på mitt bankkonto.
Typ.
Jag kan bli lätt desperat när jag surfar runt på "Hemnet" och tittar på lämpliga sommarhus till en fattiglapp.
Bara det att det finns inga.
Vi spelar vidare på Lotto och jag hoppas vi vinner högsta vinsten med Joker, INNAN detta huset blir sålt.
Sen sitter jag i den där fåtöljen, eller en lyxigare variant eftersom jag blivit så rik, och bloggar med brasan i ryggen och solnedgången framför ögonen.
GAH, nu måste vi fan vinna snabbt alltså!!!!!
P.s. Jag måste sluta surfa på "Hemnet-helvetet" också, tills jag vinner storvinsten då förstås D.s.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0