Rakat ögonbryn och badhäng...

Så vad hände fortsättningsvis idag då...?
Jo, efter förra blogginlägget såg jag att jag behövde noppa ögonbrynen!
Det började se ut som en urskog.
Djäkla skit, JÄMT måste man hålla på och PIFFA!
Är det inte benrakning, så är det bikinilinjen, och under armarna och fan och hans mormor!
Jag är verkligen en sommartjej men...
På vintern behöver man inte "rensa" î snårskogarna überalles jämt, det måste man göra på sommaren!

Så jag började noppa.
Men så ruttnade jag rätt snabbt och tänkte:
Äh, skitsamma, jag tar rakhyveln!
Livsfarligt.
Inte så bra beslut skulle det då visa sig.
För jag råkade SLINTA med rakhyveln och rakade av halva vänstra ögonbrynet!!!
Amen så fint, frk Österholm.
Så snyggt, så bra att du fick för dig att ta en snabb genväg till "skönhet".
As always.
Suck, pust och stön.
Det enda som är positivt med att jag rakade av mig halva ögonbrynet är att jag har så himla ljusa ögonbryn, så det syns inte så jättemycket.
Men ändå...


Sen satte jag mig och sydde in en av mina solklänningar, den var lite för stor.
Bara det att det blev inte så snyggt nertill, eftersom då hade man behövt öppna sömmen nertill på två ställen och sen sy om det också.
Men det struntade jag då alltså i, det är den "fulaste" klänningen, den jag bara kommer ha till strandklänning, så jag bara sydde upp det knöggliga som blev för hand i sömmen.

Så blev det dags för stranden, vi skulle dra till Björkis jag morsan och moster.
Vi åkte från strålande solsken mot...
Molntäcke.
Skickade sms till bästisen som var i Västergarn och till kussen i Björkis, det var molnigt.
Jag sa till dom andra två att vi skulle vända bilen redan när vi var i Vibble.
Mamma ignorerade, men när vi nästan var framme i Tofta, och efter ett samtal med bästisen, då höll till och med moster med om att vädret var kass.
Vi vände då badbilen mot LICKERSHAMN istället!
(tuff, tuff, tuff... ;)
Och hade molnen naffsandes bilen i häcken ända fram till Stenkyrka, men när vi kom till Lickers var det strålande sol och molen låg som ett band bakom Lickers och vi hade toppenväder hela dagen...

Så det blev sjyst badhäng med vänner (Piff & Puff låg en bit bort), kaffe och brie/salamimacka från restaurangen, snack med ägarna av restaurangen om bröllop, after beach och lite Bob Marley hann vi också med!
Bad blev det, men idag var det inga 25-27 grader i vattnet, det var 17 längst ut på bryggan (vi mätte) men där det å andra sidan minst 4 meter djupt...
Så det går ju inte att jämnföra med Björkis som har knähögt vatten.
Och jag gissar jag 18 inne vid stranden, men jag badade ändå, jag tycker det är helt klart godkänt när det ändå var stekhett på stranden.
Det var liksom ett måste.

Ja, och vi lämnade stranden vid 17.30-tiden.
När vi kom till stan var det halvdåligt väder, vet inte om det varit det hela dagen, men när jag tog Milou och gick på promenad, blev det jämntjockt direkt.
Vi har hade en underbar dag idag, och till och med mamma var glad att vi vänt badbilen till Lickers.
Nu ska vi se film och imorgon ser det ut att bli badväder på ön igen.
Undrar bara åt vilket HÅLL man ska åka då...? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0