Snart & orka...


Igår gick jag och köpte godis 22.30...
Hur nödvändigt var det egentligen?
Inte direkt, och följden blev att jag blev illamående.
När jag var över på macken så kände jag att det var ljummet ute, riktigt sommarljummet.
Jag var på vippen och säga att vi (jag och sambon) skulle gå ner på stan en sväng, men så tog Tant Trött över och kände:
Näe, ORKA.
Och det gjorde jag inte.
Dumt kände jag i efterskott.
 
Såg mig i spegeln och upptäckte att jag behöver piffa i håret också!
Det behövs en toning.
Jag får väl skriva som jag skrev alldeles nyss här ovan:
Orka!
Det måste väl göras, men det får bli en annan dag.
Snart dock.

Så har vi fötterna.
Ja, även dom behöver piffas.
Dom ser mer än lovligt ut som gammeltants-fötter, torra som fnöske.
Men jag upprepar mig för tredje gången:
Orka!
Jag får väl ta en piffing i taget.
Snart.
 
På Tv4 nyheterna säger dom att det ska regna på Gotland, solen skiner, iallafall här i stan.
På Svt visade dom SOL.
Jag tror Svt har mer rätt som vanligt, men det ser väl ut som om det kanske blir norröver idag igen.
Mest ljusblått åt det hållet.
Den som lever får se, annars vänder vi väl bara badbilen åt andra hållet IGEN 
Nu måste jag sluta, solplikten kallar, vi ses senare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0