Strand eller systuga...?


När jag såg väderrapporten för dagen fick jag LÄTT panik...
Vad är detta, dåligt väder idag igen?
Gah, syrummet i all ära, men TVÅ dagars strand på nio dagars semester är inte okej.
Inte någonsin typ.
Jag känner desperationen komma krypande i den avkopplade semester-nerven.
Men...
Jag ska snart göra klart den röda afrikaklänningen, och sen börjar jag väl isåfall på ett NYTT projekt.
OM...
Det nu inte är sol i söder, då åker badbilen i rask fart utåt, tuff-tuff-tuff.
Jag mår plötsligt mycket dåligt, krokodilskinnet måste ju få sitt, annars torkar själen ihop 

Fast frukosten var en HÖJDARE imorse:
Nyöppnad fil (filen smakar mycket godare när det är precis nyöppnad, lite mer syra i den då, gräddig och syrlig, laktosfri naturligtvis, me like), färska jorgubbar och flingor.
En riktig sommarfrulle.
Mer sommar än vädret då 
Nåväl, jag måste släppa det nu, Nybyggarkussen har LOVAT att skicka sms OM det blir sol i söder.
Så, nu slappnar jag av.

Och appropå laktosfritt så deklarerade morsan häromdagen att hon också gått över till laktosfritt!
Även hon har märkt att magen mått bättre av att inte äta "vanliga" mjölkprodukter.
Och som hon sa:
"Du har rätt Madeleine, jag får inte ont i magen längre av laktosfritt, och min mage blir inte uppblåst..."
Nä, precis, det är ju det jag sagt i flera år.
Så nu är vi TRE i hushållet som mår bättre i magen av laktosfritt.
Ingen mer uppblåst mage, inge mer ont i magen.
När det gäller glass ( i mitt fall då, för mamma äter ju inte glass ;) och ett och annat enstaka kalas går det ju ann med vanliga mjölkprodukter, men till vardags säger jag bara:
Laktosfritt, då mår magen som bäst!

Nu ska jag ta tag i det sista med klänningen, sen får vi väl se VAD dagen ger.
Strand eller fortsatt systuga...?
Milou och jag tar iallafall promenaden ikväll.
Vi se väl om en liten stund, då med nya blider på klänningen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0