Ska man bli orolig nu eller...?


Det blev Björkhaga idag igen!


 
Sol, sol, sol och åter sol!
Brännhaga lever upp till sitt namn minsann.
Och idag hade typ hela stan åkt ut till Björkis, vi kom 10.30 ca, och hade tur att vi knep dom SISTA solstolarna vid poolen, det var smockfullt.
Sen låg vi där och solade, badade i havet, och idag vart vi många, det blev släkt, extra barn som var med, vän med barn, ja, som vanligt, vi tog upp det mesta av platserna NÄSTAN 
Till och med Milou fick hänga med idag, för vi visste ju inte hur länge vi skulle vara borta.
Men den lilla vovven fick ju hålla sig utanför poolområdet, tror ni det var poppis...?
Nä, knappast...
 


Den grymt missnöjda vovven satt bakom spjälor, i skuggan, som om hon blivit satt i finkan.
Men då och då fick hon komma och gosa i solstolen SAMT charma eller "överfalla" förbipasserande.
Dvs pussa ihjäl dom, alternativt agera studsboll.
Dagens hattbild...
 

 
... blev jag och Noah tillsammans!
Båda har lika sjysta solhattar, så vi kompletterade varandra bra 
 

 
Och så fotade hans mor oss också...
 

 
Noah fick hänga under min kjol och dela på solskyddet!
Jag ser dock bättre skyddad ut än han på denna bilden.
Dom större killarna hängde mest i poolen...
 

 
... när dom inte sparkade boll och träffade ANDRA människor som låg och solade vid poolen.
Fint.
Pinsamt!
Vid nästan-fyra-tiden kom det in ett molntäcke, det började blåsa rejält, då gav vi alla upp och stack hem.
Men då har vi ju å andra sidan haft en himla skön dag på stranden, eller vid poolen snarare.
Även om jag då havsbadar, det var som jag sa till kompisen:
"Man har ju blivit så himla bekväm nu, så man nästan inte sig utan solstol längre."
Man har blivit lite bortskämd 

Och mamma "tappade huve´t" idag igen.
Jag har nämligen namsdag idag, och har väl tjatat hela dagen om all FIN UPPVAKTNING jag fått.
NOT!!!!
Så mamma gick in och köpte en mandelbiskvi och bjöd mig på, kommer fram med gottesaken och säger:
"Så, här, varsågod, och grattis MARGARETA!"
?
Margareta???
Alltså NU får du väl ändå ge dig, Madeleine heter jag väl ändå, eller?
Det var ju till och med du som bestämde namnet vill jag minnas att pappa sa.

Mamma, försökte generat bortförklara sig med att hon bara skojade.
Men helt seriöst:
Det gjorde hon dock inte!
Alltså vad händer, ska man bli orolig nu eller...?
Sonen och jag har bestämt att från och med nu är vi "Ulla och Margareta", ni kan även kalla mig "Maggan" om ni har lust, det är helt okej liksom.
 
Ja, ja, jag tror hon tänkte på sig själv och sina systrar som alla heter Margareta och nyligen firade Margareta-dagen..
Men alltså hallå Fru Österholm, VAD kommer härnäst?
Nu är vi hemma och skittrötta, snart dusch och mat.
Jag återkommer!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0