Vem kan motstå...

Idag la Syster-Yster upp denna bild på Milou på fejan...
 


Och en av kommentarerna kom från Milous uppfödare/gammelmatte Lisa, som skrev:
"Vem kan motstå dom där ögonen?"
Och jag kan väl bara instämma, VEM kan motstå dom där ögonen...?
Ja, inte hennes matte iallafall!

Jag måste tyvärr erkänna att Milou är en sådan himla bortskämd knä-&-sänghund så det är inte klokt!
Jag borde egentligen skämmas som matte, för jag hade lovat mig själv att inte ha en liten knähund som man smälter inför bara av att hon tittar på en.
Men jag kan inte låta bli.
INGEN i hushållet här på söderväg kan låta bli.
Hon är "Lilla gumman" och man kan bara inte låta henne sitta och titta på en med dom där bedjande små glosögonen.
Man måste bara lyfta upp henne.

Och i sängen...
Ja, det är liksom inget sängmys om man inte har hunden uppklämd mellan sig och sambon.
Eller när hon står och trampar på en på morgonen när hon märker att man håller på att vakna.
Jag, hundfostrerskan som minsann INTE skulle ha en hund som enbart sov i våra sängar, som skulle sova på sin bädd liksom Flisan när JAG bestämde det...
Har kapitulerat inför DOM ögonen.
Och jag skäms inte ett dugg.

Dessutom har hon börjat med en ny grej här...
När hon nu sitter så där och bara vill upp i knät, och inte får komma upp snabbt nog, eller som nyss här i soffan, när hon sitter brevid mig på sin filt och vill få kli på magen...
Då sätter hon sin lilla tass på min arm och krafsar.
Krafsar tills jag lyfter upp henne i knät, eller krafsar tills jag kliar henne på magen.
Herregud, nu måste det bli skärpning, detta kan sluta HUR bortskämt som helst.
Jag/vi måste skärpa oss.
So help us god...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0