Annars djäklar....

Efter cykelturen hem från jobbet idag fick jag nästan bända loss fingrarna från styret för att kunna släppa det.
Jag var liksom fast/stelfrusen!
Och Milou den stackarn, hon satt och skakade i cykelkorgen hela vägen hem...
Hon frös som en hund.
10 grader ute enligt min arbetskompis som bytte av mig, ingen "one sholder"-klänning idag heller med andra ord.
Men, jag får väl sy en ny då, som jag kan hänga in i garderoben!
Snyft.
Ja, nu är det exakt 20 dagar innan jag går på semester, så nu har vädret 20 dagar på sig att bli SOMMARTEMPERATUR...
Annars djäklar, säger jag bara!!!!!
Och idag hade dom ju utlovat upp mot 20 grader och sol.
Jag ser bara moln och känner iskyla.

Milou är helt slut här idag, det var fullt spett på jobbet igår för den lilla hunden!
Hon var tvungen att hänga med på ALLT som hände, hela tiden, och om man så bara skulle gå på toa var hon tvungen att skutta upp och följa med, men sen dog hon framåt kvällkvisten i Chifens soffa!
Och är fortsatt trött idag.
Ligger till och med och snarkar här brevid mig i soffan 

Så var det ju studenten igår!
Hade jag varit här hemma hade man väl fått sin årliga en-dags-tinnitus och fönsterrutorna skallrat sönder i vanlig ordning av basen på vagnarna.
Vi bor ju längs studenternas favvostråk typ, gate upp och gate ner i timtals.
Men eftersom jag var på jobbet, hörde jag bara nån vagn vid något tillfälle på håll, i övrigt var det knäpptyst.
Ja, jag var mer än glad att jag slapp vara hemma och lyssna på eländet.
Surkärringen i mig har talat 
Nu ska surkärringen hoppa i duschen, så får vi se vad dagen ger.
Jag har ingen aning faktiskt!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0