Hett, hett, hett...

Hejhopp, och vilken dag, hett, hett, hett!!!
Herregud vad varmt det har varit, jag höll på att smälta bort.
Detta trots min egensydda, SVALA, luftiga klänning som jag hade på mig 
Jag var till och med tvungen att ta av mig mina lite högre sommarsandaler och byta till flipflops, för fötterna höll på att koka över i dom högre sandalerna.
Vi drog till Åminne på vernissage med ett kort stopp på en loppis innan, men det var bara skräp.
Sen kom vi till Chifens vernissage och blev bjudna på cider och tilltugg.
Det kom massor med folk, och vi var där i flera timmar faktiskt, jättemysigt.
Och varmt.

Milou var med.
Och Milou och mycket folk blir = Tjofräs!
Men jag band henne vid ett träd med långlina i skuggan och där fick hon sitta tills hunden Isa kom med sin husse, då blev det fart som hette duga.
Dom sprang runt på tomten som små virvelvindar, Isa med sin boll och Milou efter.
Sen var dom helt döda av allt spring, bådas tungor hängde som långa slipsar som nästan släpade i marken efter dom.
Hade nog faktiskt varit bättre för Milou om hon stannat hemma idag, för det var nog lite för varmt för henne både ute och i bilen.
Men...
Vi visste ju inte hur länge vi skulle vara borta heller, så vi tog med henne IFALL det hade blivit jättelänge.

När vi sen åkte hem stannade vi och köpte jordgubbar och färskpotatis längs med vägen, vi stannade vid Krampbrobodi, jag hittade inga garner, men väl GODIS
När vi sen var i stan blev det diskusion i bilen vad vi skulle äta till kvällsmat...?
Grillat var väl givet en sådan här kväll tyckte jag, det tyckte dom andra också.
Då blev det stopp på Ica Maxi också och inköp av kött och dill, och jag köpte en bikiniöverdel till av samma modell som jag köpte igår.
Jag gillade den så himla mycket så då kan man bada i en och sola i en.
Jag gillar ju som bekant inte att ligga och sola i blöt bikini, så då måste man ju ha två
Och det var lika bra medans dom finns kvar, niu komma jiu turista, så då försvinner dom säkert snabbt.
Kanske.

Ja, så kom vi hem, tände grillen, fixade sallad och potatis, åt, fikade och satt och njöt i VÄRMEN klockan 20 på kvällen!!!
Herregud, är det sommar eller är det sommar?
Jag tror det är sommar.
Och den kom på min första semesterdag igår, tack för det Televerket (som vi brukade säga när jag var liten).
Nu är hund, jag och sambon nyduschade, godis och ostbågar framme och film i dvd´n.
Sonen kommer 02.45 inatt, sambon hämtar.
Och imorgon ska vi på kalas, i Åminne igen.
Min guddotter, som också heter Annie som andranamn  fyller år.
Vi ska fika, umgås och gå ner till havet och känna på temperaturen.
Kanske premiärdopp i nya bikinin...?
Ja, vi får väl se, nu ska jag se film iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0