Lunginflammation...

Uppe, och ute...
Är det fortsatt lika kallt.
Inget mirakel idag heller med andra ord, ingen sommar så långt ögat kan nån.
Eller kroppen kan känna.
Jag ska snart starta upp dagen med tur-o-retur Kneippbyn med sonen, hans kompis och Milou.
Vi skulle ju fixa det där Kneippbynbandet som ramlat av.
Sonen och hans kompis skall sen vara kvar och "hänga" på sommarlandet.
Han undrade om han kunde BADA också...?
Bada?
Du, temperaturen ligger under 10 grader ute just nu plus att det är storm, så det blir inget badande idag.
"Men det är ju varmt i deras pooler...", försökte han.
Det tror jag dock inte att det är, har själv varit på "Sommarland" och även om det är varmt i luften, så är det ISKALLT i vattnet.
Och nu är det dessutom iskallt i luften.
Du vill väl inte starta upp sommalovet med en lunginflammation...?
Nej, det ville han inte "MEN...".
Inga "MEN...", det blir inget badande idag, punkt.
Ja, så nu ska jag klä på mig VARMA KLÄDER och bege mig av.
Det är väl bäst att ta täckjacka.
Och halsduk.
Och fingervantar.
Bättre att klä på sig för mycket och sen klä av sig om det blir för varmt.
Men det...
Håller jag inte för troligt.
Vi ses sen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0