GUBB-SLEM...

God morgon!
Så var det ÄNTLIGEN långledigt, 7 hela dagar.
Jag ska bara ta det lugnt, förutom mitt stockholmsrace på söndag och måndag.
Men i övrigt...
Slappna av.
Så gott det går.
För jag är ju så bra på det.
(host och harkel ;)
Försöka iallafall.

Läste denna artikeln i GA idag...
Citat:

Misstänkt pedofil i Visby

Av Gotlands Allehanda Ingrid Norrby. Publicerad 2012-03-09
Visby. En man i 40-årsåldern har uppehållit sig i närheten av skolor och dagis och betett sig underligt. Polisen uppmanar skol- och dagispersonal att vara extra vaksamma när barnen är ute.

På vilket sätt har mannen betett sig konstigt?
- Han har stått och tittat in på dagis och lekplatser. Glott in på ett inte helt normalt sätt. Personalen har reagerat på att han stirrat in, säger vakthavande polisbefäl Björn Tannfeldt.
Vid ett par tillfällen har polisen avvisat honom från olika platser, bland annat från Almedalen på onsdagen och biblioteket på Gråbo i går torsdag.

Vad sa han när ni frågade vad han gjorde där?
- Han hade inga konstiga svar, menade att det inte var något konstigt med att han var där.
-  Man får bete sig hur man vill, det är lagen som sätter gränser för vad som är tillåtet. Mannen har inte begått något brott och i Sverige måste man begå brott innan polisen kan agera, men vi vet vem han är, fortsätter Björn Tannfeldt.

Är han dömd för brott sen tidigare?
- Nej.

Ser en risk...
-  Eftersom han uppehåller sig utanför skolor och daghem har vi farhågor att han intresserar sig för barn. Risken är att det intresset är syftet med att han uppehåller sig vid dagis, säger Björn Tannfeldt.
Polisen har nu skickat meddelande till skolor och daghem om mannen som beter sig märkligt där barn finns, och också uppmanat personalen att vara extra uppmärksam när barnen är ute.

Vad är det för djävla GUBB-SLEM!?
Ja, nu kommer jag iallafall uppmana min son att ta cykeln om han ska röra sig runt på olika platser i stan.
Annars får han stanna hemma!
Visserligen är min son lika stor i storlek som JAG numera, men man vet ju aldrig...?
Även om Gubb-Slemmet verkar uppehålla sig runt mindre barn (dagis) så VET man ju aldrig.
The Predator kanske bara tar vad han kan få tag i tillslut...?
Jag tycker det är äckligt och läskigt och jag hoppas verkligen att INGET litet oskyldigt barn råkar illa ut.
Man blir ju rent mörkrädd när man inser att det finns GUBB-SLEM på våran lilla ö också...
Fast å andra sidan, varför skulle det vara annorlunda här mot fastlandet...?

Planen för dagen ser ut som följer:
Jag ska träffa en vän och hennes lilla bebis som jag ännu inte träffat.
TROR att det blir att vi tar en promenad till LEVA och kanske fikar.
Jag har köpt...

... denna lilla body.
Ja, det fanns mycket att välja på inne på Lindex, och hittade först en liten body med små färgglada hundtassar på, en klargul med ett lejon på...
Men jag kände faktiskt att NÅN måtta får det väl vara med det här hunderiet iallafall.
Jag kan inte välja allt som är hundrelaterat
Så kollade jag vidare och hittade då Kiss-bodyn och som det gamla KISS-fan som jag är...
Gick jag på ROCKTEMAT ( och min egen smak ;) och gillar nu inte hans mamma denna så får hon byta.

Blir lite avundsjuk för när min son var liten hade inte unisexmodet slagit igenom ännu, inte dom härliga, färgglada killkläderna heller, det var BARA randigt, randigt och åter randigt...
I mörka, tråkiga killfärger.
Alternativt enfärgat!
Hade man tur var det någon liten nalle inblandat i tyget också.
Jag var avis på dom som hade små tjejer som hade hur mycket fina barnkläder som helst att välja på.
När sonen lagom växt upp och blivit typ 5 år, då exploderade killmodet för små barn.
Då var det försent.
Men då får man pracka på dom man känner som får barn nu...
Lite ballare barnkläder.
Nu var ju denna bodyn iofs OCKSÅ mörk, men jag föll för det balla trycket på!
Ja, och nu ska jag läsa GT klart, hara bara hunnit till hälften innan jag satte mig att blogga.
Vi ses lite senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0