Syverkstan fortsatte...

Och syverkstan fortsatte...



Jag har mätt ut, skrivit ner måtten och skurit ut nya projektet:
Linnet till moi self!
Naturligtvis ville Leo kolla in vad jag höll på med också...





Lite senare skuttade han över och började bita i det cerisa tyget, men då djäklar blev det bannor.
Han får hålla sig att bita i sitt eget lakan, inte i mina FINA tyger som skall bli kläder!
Ja, sen har jag lagt ner syverkstan för idag, det blir lite virkning och tv istället.
Sen ska jag hoppa i säng tidigt för imorgon är det ju jobbdags igen.
Jag hade velat sy...
Såklart
Men, men, man måste ju ha mat på bordet också OCH ha råd att köpa nya tyger!
Jag har dessutom beställt...

... snedslåveckare!
Jepp, jag måste ha så jag kan göra egna snedslåar i samma tyg som jag kanske syr ett plagg i.
Det kan göra ett klädesplagg mycket mera enhetligt om man ska kanta det, eller kanske göra ett band, PLUS att det blir billigare än att gå och köpa diverse snedslåband i butik.
Så det fick det fan i mig vara värt, dessutom blev det mycket billigare att skicka efter en snedslåveckare, än att butiker HÄR skulle skicka efter och sen sälja till mig.

Jag kände även när jag hade gjort den lilla klänningen klart idag, att jag kanske istället vill ha ett band upptill som är samma tyg som klänningen.
Då behöver jag en snedslåveckare.
Jag köpte alla tre storlekarna dom hade, det blev endast 160 kr för tre stycken snedslåveckare.
Jämnfört med att köpa EN HÄR, för 179 kr.
Det är inte klokt att det ska vara så dyrt på den här ön 

Nåväl, nu får jag tre, plus frakt, till priset av en!
Nu ska vi äta här, jag kanske återkommer...





Kommentarer
Postat av: Syster J

Oj, sen sån däringa sneslåveckargrej vill jag oxå ha!

2012-03-06 @ 13:23:01
Postat av: Bloggaren Herself

Finns på Stoff & Stil, (såklart...) ;D

2012-03-07 @ 11:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0