Om båten springer läck...

Idag skulle jag ha sovmorgon, men hade ställt klockan på 08 för att inte sova FÖR länge.
Jag somnade 00.45 och vaknade 06.39.
?
Kom igen, somna om, 6 timmar är alldeles för lite!
Men se det ville inte kroppen, solen sken och fastän jag var trött så kunde jag inte soman om till 8.
Lika bra att gå upp.
Så det gjorde jag och nu ska jag snart ut på hundpromenad med Syster-Yster och Milou.

Sitter och ser nyheterna och även idag pratas det om det norska Herkulesplanet som FORTFARANDE inte hittats.
Jag blir faktiskt lite förvånad, vi bor i en högteknologisk del av världen och ett Herkulesplan går inte att finna i våra fjäll.
Okej, nu har det varit taskigt väder ena dagen, och det verkar ha störtat i ett ganska otillgängligt område...
Men vi snackar HERKULESPLAN, inte ett litet tvåmotorigt flygplan med 4 platser, inte en helikopter och inte heller ett "vanligt" passagerarflygplan.
Nej, vi snackar ett JÄTTSTORT plan!
Jag vet inte hur många av er som sett ett Herkulesplan, men jag har faktiskt gjort det en gång i mitt liv som hade landat på Visby flygplats.
Planet var, "på den tiden", nästan större än hela vår terminal typ.
Det måste väl dessutom finnas någon form av utrustning på planet som sänder ut signaler för VART det är?
Som typ om man hamnar i en lavin i fjällen, då finns det sändare i moderna skidor som sänder ut signaler om vart man ligger "begravd".
Borde väl finnas på plan också, och speciellt ett millitärplan.
Svarta lådan...?
Eller det är kanske den som visar händelseförloppet...?
Ja, inte vet jag, men som sagt NÅGOT måste väl sända ut någon som helst signal kan man tycka.
Och eftersom det är så stort, så måste planet ha gått i 1000 bitar för att försvinna som i ett Las Vegas-trolleritrick av Joe Labero.

Ja, bara att HOPPAS att dom hittar planet snarast ifall det finns någon/några överlevade kvar.
Men så kallt som det är där uppe så är väl chanserna lika med noll att hitta någon överlevade nu.
Usch, om man inte klarar sig i ett Herkulesplan, då ska jag INTE åka våra små skitplan som går härifrån heller.
Tacka vet jag GOTLANDSFÄRJAN i 12 m/s, DET känns TRYGGT det.
Kan inte fatta att jag gnällde i söndags när jag såg skummet yra mot piren nere i hamnen.
Då har man åtminstone en livbåt att hoppa i om den stora båten springer läck.
Nu ska jag hoppa i kläder, vi ses sen.


Fy, jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0