Familjen får vara glad åt det lilla...

Jag kunde inte hålla mig...
Jag hade ju bara läst några sidor av "Samlade svenska kulter" och hade varit inne på bokhandeln på Adelsgatan igår.
Jag köpte Knausgårds bok och när jag la mig så tänkte jag att jag ska bara BÖRJA läsa lite i början...
Och sen var jag fast!
Jag började slukläsa för precis som i förra boken, är man fast direkt.
Bara det att när jag trodde att det skulle fortsätta vid hans pappas begravning, då hade jag fel.
Det var ju där det slutade i förra boken, dom röjde huset hos hans dementa farmor och döde alkoliserade pappa, och så skulle det bli begravning...
Men i denna boken började det rätt i en förhållandekris med sambon och jobbiga småbarn.

NÅGOT störd blev jag över att inte få följa fortsättningen på misären hos farmodern, skulle hon komma in på hem, var hon också alkis, vad hände med huset och HUR gick begravningen...?
Men efter två sidor hade jag redan glömt mina frågor, det jag undrat över ända sen jag läste ut förra boken och var fast i Knausgårds kaos.
Jag är helt okej att frossa i förhållandekrisen som nu råder!
Idag lär jag inte ha några problem med att sitta still och bara slappa, jag ska förlora mig i KarlOve Kanusgårds liv!
Han skriver så djäkla bra så det är inte klokt, jag önskar jag var lika bra på det som han och Lionel Shriver.
Grymt avis.

Idag vaknade jag med insikten:
HERREGUD vad jag luktar gammal vitlök, herregud, herregud och usch!
Det är väl bara tur att jag inte dricker alkohol också, då hade jag luktat gammalt surt rödvin OCH vitlök-the-day-after.
Familjen får vara glada åt det lilla
Men jag kommer safta på med rostbröd med färskpressad vitlök till lunch igen, och även vitlök till kvällsmat.
Jag kör helt enkelt vidare med kuren, och strax väntar ingefärsté med honung.
Jag har mindre feber idag iallafall (37.8) och då har jag inte tagit någon alvedon, 37.8 känns det ändå "helt okej".
Även om min normala temperatur ligger på 36.5 ca, men 37.8 är bättre än 38.8, så det är framsteg!
Min utdrivningskur gör förmodligen verkan, iallafall om man TROR att den gör verkan...
Då hjälper den garanterat.
Ja, så min dag blir lugn idag, Knausgård, vitlök och ingefära...
Vi ses senare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0