Guppade under sambons täcke...

Uppe med tuppen, har frukostat i lugn och ensamhet med hunden, dom andra sover ännu.
När jag vaknade och skulle gå ut med hunden var hon putsväck.
Inte en hund i sikte.
Eller...
Vad var det som guppade under sambons täcke?
Jo, men där var hon visst!
Hon låg som en liten boll mot hans mage.
Eh...
Hörde jag ordet GOTTGRIS eller...?

Sol idag igen ser det ut som, fast kallt, +1 bara.
Har 10 minuter på mig att plita ner något här, och det ENDA jag tänker på är att jag vill sy.
Igår var första dagen jag var HELT värkfri på 14 långa dagar.
När man då är värkfri igen, då vill man pyssla.
Jag vill sy mitt cerise-neonrosa linne och se om jag räknat ut måtten rätt.
Men jag får se det som en morot som ligger framför mig tills imorgon.

Igår såg jag den där svenska serien "30 grader i februari" och sitter i soffan och blir lite ledsen faktiskt.
Den är så sorglig och jag får lov att säga att Maria Lundqvist spelar fruktansvärt bra som "tillfrisknad" strokepatient.
Hennes beteende är som om hon faktiskt haft en stroke.
Även han som jagar thailändskor att gifta sig med, vet inte vad han heter.
Manus och skådespeleri är trovärdigt när det känns i magen, och det GÖR denna serie tycker jag.

Mötte mamma i tvättstugan när jag var nere och hämtade tvätt efter att avsnittet var slut.
Hon tycker också den är jättebra, "och rolig".
Rolig...?
Jag tycker inte den är ett dugg rolig, jag tycker den är tragisk, sa jag.
"Ja, tragisk OCH rolig", sa hon.
Vi delar inte samma åsikt där, sa jag.
Jag tror hon tycker den är rolig bara för att det är två komiker med, men dom spelar ju inga komiska roller i denna serien direkt.

Kollade Hemnet en sväng igårkvälls också, inte en "Sockerlåda" i sikte som matchar min ekonomi ännu.
Nåväl, jag tittar lite då och då och hoppas på fortsatt nedgång på huspriserna.
Fall lilla sommarstugepriser, fall...
Nu måste jag i duschen, vi ses imorgon.





Kommentarer
Postat av: veronica

förstår verkligen inte hur din mor kan tycka att serien är rolig. den är fruktansvärt tragisk och alla livsöden får min mage att knipa sig tusen gånger om, har ångest i hel kroppen efter varje avsnitt...



kramis på dej

2012-03-06 @ 19:55:57
Postat av: Bloggaren Herself

Jag fattar det inte heller VART hon ser det roliga, jag får också ångest och ont i magen av serien, den är så himla bra spelad! :(

Kramis tillbaka :D

2012-03-07 @ 11:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0