Dagens ilandsproblem...

Här har vi startat en ny tred.
Och med "VI" menar jag bokstavligen inte "VI" egentligen, utan jag menar Milou.
Den väldresserade lilla kiss-&-bajs-maskinen är lagt av att vara väldresserad på morgonkvisten.
Här har vi alltid stigit upp på morgonen, direkt ut, och Milou har gjort både nr.1 och nr.2 inom några minuter.
Hon har varit SÅ bekäm och duktig.
Nu...
Den senaste månaden, har vi stigit upp, gått ut, och Milou har slutat att vara en väldresserad kiss-&-bajs-maskin.
Hon gör ingenting!
Nada.
5 minuter i trädgården går, nos-nos-nos överallt, 10 minuter går, ladidaaaadaaa-vissel-vissel från Milou, en kvart går och jag börjar tappa tålamodet och efter 20 minuter går vi in igen.
Med resultatet att att Milou oftast inte gjort ett smack.
?????
När jag ska jobba har jag ju lyxen att lämna över rastningen till mamma.
Är jag ledig går vi ju ut efter ett tag igen såklart, MEN...
Jag blir smått irriterad över att hon ändrat dom bekväma vanorna.
Vad har hänt?
Ja, inte vet jag, idag var dessutom grannens katter ute, HIMLA intressant tyckte Milou.
Vi sitter nu i soffan och HON får väl säga till NÄR hon är nödig istället.

Ja...
Dagens ilandsproblem:
Hunden kissar och bajsar inte längre på förväntad rastningstid!
I andra delar av världen är det krig och svält, men här har vi VERKLIGA problem minsann.

Startade även upp dagen med lite kokkaffe, idag blev det rävgift!
Häromdagen gjorde jag för svagt kaffe, och det blev änglapink.
Idag gjorde jag av någon anledning för starkt, och då blev det rävgift som sagt.
Jag fick spä med både mer vatten och mjölk.
Inte bra.
Kaffet måste vara PERFEKT när man kokar eller brygger det, annars blir hela starten på dagen förstörd.
(drama, drama...)

Herregud, POSITIVA KLUBBEN har vaknat på fel sida idag igen!
"Hunden gör inte vad hon ska när man går ut med henne, kaffet blev fel..."
Och läser ni vidare så är det fel på utseendet också, OCH VÄDRET (jag betar av allt gnäll på en och samma gång).

Jag ut som ett monster idag igen.
Kul nästan jämt.
Not.
(Lalalaaaa Lalalalalaaaaalalala...)

Vädret bjuder inte in till något härligt uteliv idag, men sambon har ändå städdag och jag ska virka på babyfilten.
Jag siktar på att bli klar SENAST i slutet på nästa vecka, har även funderat på vad jag ska ha för kant runt filten.
Just nu lutar det åt en söt liten spetskant, vi/jag får väl se.
Vi ses lite senare, nu ska jag koka lite mera kaffe, lite svagare denna gången 
Väcka sambon.
(Och lägga locket på brunnen...)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0