Lila batikklänning...

Så har jag sytt...
Den lila batikklänningen är klar!
Jag har fått rutin på mönstret, så det gick ganska att sy.
Nu var den ju iofs redan urklippt, så därför gick det EXTRA snabbt!
Resultatet ser ni här, klänningen till vardags, utan shabbychic blomma...


Och till fest...


... med den lilla "käcka" shabbychic broschen på...


Och den här gången blev den PERFEKT i storleken!
Inte för liten och inte för stor som dom andra två jag gjort.
Som sagt, nu har jag ju gjort denna i tre versioner, nu kan jag mönstret till perfektion, och NU...
Ska jag sy en till boden till, i större storlek än den där XS jag fick ihop.
Nu är det bara EN SAK jag fortfarande väntar på:
Varmare lufttemperatur!
Solen har vi, men VAR är värmen????
Man vill ju kunna använda dessa mästerverk också , svassa runt och stila typ.
För detta är ju det bästa av allt med att sy själv, det finns inte en enda person som har samma klädesplagg som jag.
Inte nån 
Ja, så detta har jag åstakommit idag, nu ska jag ut och gå med Milou.
Solen har kommit fram, vi behöver frisk luft.
Sen fortsätter jag med babyfilten, den är på sluttampen nu, klar i tid...
Som jag planerat själv.
Vi ses sen igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0