Lite för bra för att vara sant...

Så har jag då redan fått napp på min bokhylleannons.
Fick ett sms, det skulle skrivas ett mail tillbaka, så det gjorde jag.
Inom 5 minuter fick jag ett svar, från en kille som säger sig jobba som "marine engineer" "maskinist (?)" på en båt utanför Bermuda förtillfället.

Okej...

Han vill ha bokhyllan, UTAN PÅSEENDE, och tänker betala FEMHUNDRA kr MER...
Än vad jag ber om.

Okej, mhm...

Där åkte min varningsflagg upp i topp!
Berättar strax varför.

Sen fortsätter han att han ska ombesörja hämtning av bokhyllan också via nån "privat hämtservice" osv, osv...

Eftersom jag sett PLUS fför några veckor sedan, där det handlade om en par som skulle sälja en brudklänning och OCKSÅ blev erbjudna MER pengar än dom bad om...
Och sen blev blåsta så det bara small om det, och istället blev återbetalningsskyldiga till banken för att banken godkänt köpet fel...
Så vet-i-fan alltså.
Nu ordnade det sig för paret i slutändan tack vare Plus, och sambon påstår att "PayPal" som personen ifråga vill betala igenom, är säkert.

Men varför i helvete (ursäkta) vill han betala mig MER än jag begär...?
Det vill väl ingen djävel, om man slipper.
Det luktar skumrask så längt näsan räcker.
Och tänk om det då är säkert att få pengar via "PayPal", jag får mina pengar, men så kommer en "privat hämtfirma" och begär typ 55 000 kr i betalning av MIG...
För att hämta upp bokhyllan?
Ja, frågetecknen är väldigt, väldigt många.

Jag ska be sambon läsa mailet, för han har bara fått det återberättat genom mig.
Och kanske slå en pling till min bank imorgon INNAN jag svarar på något mail.
För det verkar...
Lite för bra för att vara sant!

Det har inte blivit något mer virkande, jag har varit hantverks-dränerad så här i slutet på dagen.
Jag har gjort för mycket helt enkelt.
Så nu blir det Desperate Hosewives och GCB, sen sova.
Imorgon blir en ny späckad dag, jag ska hundpromenera, hantverka, vad det nu än blir.
Ingen idé att jag skriver "sy" ifall det nu blir något annat.
Så ska jag klippa mig och gå på "föräldrarsamtal" med/om sonen.
Ska bli spännande och se vad det ger.
Måste slänga in lite dammsugning också, för på TORSDAG...
Då ska jag sy iallafall, om jag nu inte hinner imorgon! 
Vi ses imorgon.



Kommentarer
Postat av: Camilla

Var försiktig med detta, jag fick ett sådant erbjudande jsut via blocket också en gång, MEN de hade gjort paypal betalning så att den inte skulle släppas förrän de fått varan (i detta fall en mobiltelefon). Jag mailade köparen om detta men fick aldrig något svar, och skickade därför aldrig mobilen eftersom pengarna aldrig släpptes till mitt konto. Tack för en trevlig blogg!

2012-05-09 @ 00:23:20
Postat av: Morbror Frasse

Ikke gå vidare med dette. Veldig mye svindel med PayPal. Google PayPal-svindel så får du svar.

Identisk fremgangsmåte som du er presentert har forekommet i flere svindlersaker.

2012-05-09 @ 06:53:09
Postat av: Bloggaren Herself

Morbror Frasse, nej jag ska inte fortsätta med köpet. Jag har ju som sagt sett PLUS där samma skit har förkommit, jag väntar tills rätt köpare dyker upp, kram :D

Camilla, TACK för att du gillar bloggen! :D

2012-05-09 @ 10:40:31
Postat av: Syster J

Det KAN ju bero på att han inte kan komma å hämta bokhyllan på direkten men verkligen vill ha den? Men håller med, luktar lite ruttet...

2012-05-10 @ 10:03:33
Postat av: Bloggaren Herself

Syster J...

Mjo, fast det var nästan EXAKT samma meddelande som den lurade tjejen på tv fått...

Så jag tror jag hoppar erbjudandet, det brådskar inte att få den såld... KRAM

2012-05-11 @ 07:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0