Tagit steget in i herrstorlekarnas värld...


Idag har det varit PREMIÄR.
Premiär för BARA FÖTTER i flipflops, tjohooo!
Vita fötter, men dom får snart färg 
Jepp, idag åkte sommarskorna på och i trädgården har det varit varmt.
Jag har gått i bara linne och tunn kjol.

På promenaden/Hällarna var det dock svalare, fast...
Vinden har varit varm.
Behövde ingen jacka, men långärmat och joggingbyxor.





När vi kom hem så har jag bara i princip suttit och virkat, i solen och värmen.
Bonuskussen kom förbi ett tag, ja...
Det är väl i princip det som har hänt.
Promenad, solat, virkat, ätit och nu ska jag dricka kaffe.
SKÖN och avslappnad dag kan man väl sammanfatta den som.
Och SJUKT skönt att man slipper sitta inne, att sommaren snart är här.

Sonen har fått nya kläder, sommarkläder från HM.
Och det här är vad som gäller nuförtiden:


Shortsen på bilden fast i den här färgen...



(Shortsen...)


(Tröjan på bilden, fast blå..)


Ja, så här ska sonen GLIDA omkring i sommar och impa på tjejer!
Eller nå´t.
Herregud.
Dessutom har vi handlat på HERRSIDORNA på HM´s hemsida på nätet.
Herrsidan, ja, det har varit mycket tjat om sonens förändringar (och mina) den senaste veckan, men jag blir så överraskad att han är så stor.
Ja, vi har alltså officiellt lämnat barnstorlekarna och tagit steget in i herrstorlekarnas värld.
Sjukt konstigt, helt vrickat.
Supervrickat.
Jag hänger knappt med i svängarna.

Så är det väldigt viktigt med t-shirtsen också, dom ska vara v-ringade numera.
Det ska inte vara rund hals och "töntiga" mönster, nej, det ska helst vara så DJUP v-ringning som möjligt.
Mhm...
Lagom är bäst, sa mamma då.
Vi har lämnat dom härligt "blommiga surfer-shortsen" bakom oss också.
Jepp, här ska det vara "Stureplans-glidar-shorts" i ÄRTIGA färger som gäller.
Blekt hallonröda, illgula och PRESSVECK ska´re va också.
Herregud...
Mamma-hippien blev tårögd av olycka och bad att han skulle behålla sin "sommarkille-surfer-stil"...
Men icke.
Borta är hippe-sonen och "Välkommen" Stureplans-glidar-sonen.
Jag får bara be till gud att det svänger tillbaka också.
Även jag har haft en "Kavaj-och-pennkjol"-period på 90-talet, men så upptäckte jag ju att det inte var och aldrig varit MIN STIL.
Jag gick tillbaka till det blommiga och mer hippielika igen.
Sonen kommer OCKSÅ inse att detta är FEL stil.
Såsmåningom.
Fast börjar han spela golf med sambon är han väl kanske för alltid förlorad...? 
GUBBE vid tolv års ålder och mamma gråter blod 
Nä´rå, han blir nog hippiekille igen, måste bara ha tålamod.
Nu ska jag virka igen, tjing.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0