Tror ni jag var trött...?

Vaken tidigt, vädret är strålande och IDAG...
Blir det långpromenad.
Eller iallafall en 7 km, vi får gå ut försiktigt nu när jag varit tvungen att VÄNTA så länge på att få köra igång kroppen igen.
Men som det spritter i benen, vi har inte varit ute på något längre sen jag blev sjuk innan Stockholm.
Det är väl en 3½ - närmare 4 veckor sedan.
Idag blir det försommar promenad, SÅ skönt det ska bli.

Igår, innan jag kom isäng, var jag så djävla trött så jag höll knappt på att orka hålla mig vaken till 22.00.
Jag rastade hunden redan klockan 21, framför allt för att hon skulle kissa och bajsa direkt här på morgonkvisten.
Att hon skulle vara dö-nödig.
Tror ni jag var trött när jag väl la huvudet på kudden?
Inte då!!!
Här hade jag suttit och gäspat sen 19-tiden, med nöd och näppe knappt kunnat hålla mig vaken, men när jag la mig...
Då vart jag klarvaken, pigg och FÖRVÄNTANSFULL innför idag.

Vad händer idag då?
Jo, jag ska SY!!!
Jag har inte sytt på säkert lika många veckor som hundpromenaderiet fått ligga nere, så nu är jag så sugen så det är inte klokt.
Och när jag började tänka på det, på att skära i NYA TYGER, göra lite barnkläder....
Fy fan, då var det ju omöjligt att somna.
Men istället för att sitta här och knappra iväg på tangenterna, så ska jag ut och gå så man kommer igång sen.

Dock måste jag bara nämna först:
Tror ni hunden gick ut och kissade och bajsade på morgonen här?
Ja, UT gick vi ju i trädgården naturligtvis, men kissa gjorde hon INTE.
Inte nr.2 heller.
Efter 10 långa timmar var hon tydligen inte nödig trots allt.
Nu har det gått 12 timmar, och hon ligger fortfarande och trynar här brevid.
Men jag antar att hon gör både och när vi kommer ut på promenad iallafall.
Vi ses senare, nu drar vi!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0