Jordens undergång...

Hemma från jobbet igen.
Vaknade med en känsla av JORDENS UNDERGÅNG, och mår skit helt enkelt.
Varför?
Ja, det är för personligt just nu, men det har ENBART med mig själv att göra, ingen eller inga andra.
Dock vet jag att jag har ett problem i detta specifika "fallet", och det är TÅLAMOD.
Jag lider nämligen brist på det i vissa sammanhang.
Med betoningen "i vissa sammanhang", annars har jag jordens tålamod...
Men när det gäller mig själv, då saknas det.
Fast bästisen med dotter kommer i eftermiddag och hälsar på, då får jag säkert lite annat att tänka på.
Hoppas jag.
Jag har planerat att vi ska sitta i trädgården så kan hundarna leka, Lilla B leka, och vi fika.

Idag...
Fick jag läsa tidningen igen, halleluja, fy fan för helgdagar.
Visserligen mer i lönekuvertet när man jobbar, men ingen tidning på morgonen...
Nä, det är inge kul.
Det stod mer info om rånet i tidningen idag.
Två män med yxa och pistolliknade vapen, pratade utländska med varandra, dom fick med sig guld för ca 3 miljoner, INGET larm i butiken för tillfället, och ingen försäkring mot rån.
Hm... inte bra... inte bra alls.
Flydde på moped mot "mitt område" till.
Min teori föll alltså om att det var två snorungar, dom var "runt 20".
Jag har nog inte fattat att det faktiskt säkert bor svin, tjuvar, banditer och knarkardjävlar på dennna lilla ön...
Jag tror att det BARA är snorungar som gör idoiotgrejer.
Och så var det tydligen barn i butiken under rånet också.
Fy så djäkla vidrigt.
Ja, det är bara att hoppas att dom INTE hinner av ön innan polisen griper dom.
Nu ska jag sätta fart här, ska ner på Yllet innan jag får finbesök, vi ses senare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0