Två flugor i en smäll för smyg-rojalisten...

Sovit med korsdrag i lägenheten inatt, det märktes inte.
Det var ändå jättevarmt, kvällen kändes tropisk igår.
Tänkte när jag stod på balkongen vid 22.30-tiden att j
ag hade lugnt kunnat slänga på mig en jeansjacka och dra ner på stan för att umgås med lite vänner eller släkt på en uteservering.
Bara det att mina vänner låg hemma i sina sängar förmodligen sovandes, släkten är inte här, och det var en vanlig, simpel, måndag i maj.
Det mesta var nog stängt i restaurangväg ändå, och stan död!
Men VARMT var det iallafall.

Jag var på bokhandeln igår, dom beställde hem två av dom där japansk/engelska syböckerna som jag ville ha.
Jag blev så glad att dom fanns att få tag i här i Sverige och att jag slapp beställa dom från utlandet.
Det hade liksom blivit lite dyrt.
Så köpte jag i pocket...

... den ser jag verkligen framemot nu, efter att jag läst ut...

... som jag lånat på jobbet.
Den är inte så vidare bra faktiskt.
Nu får ni ursäkta mig, men jag börjar tröttna på "förskräckelse-historier" av alla de slag.
Ja, antingen har jag blivit en empatistörd psykopat, men det håller jag inte för troligt eftersom jag är VÄLDIGT blödig i dom flesta andra sammanhang.
Eller så har jag nog förläst mig på böcker om sönderslagna kvinnor och misshandlade barn.
Denna boken lämnar mig TYVÄRR oberörd och jag bara läser ut den för att göra det typ.
KAN vara så att författaren inte lyckas fängsla en heller med sitt skrivande språk.
Jag längtar iallafall efter Lionels bok.

På tv igår var det ju inte mycket att skryta om, jag såg "Partaj" och "Högklackat" på datorn.
Sen var det stopp, fanns det något annat jag kunde se på...?
Nä, bara en massa tråkigt, men så såg jag på Svt Play:
"Inför det kungliga dopet!".
HUR mossig får man bli, jag bara undrar liksom...?
Ja, men det fanns ju inget annat att se och klockan var inte tillräckligt sent för att gå att lägga sig, och inte tillräckligt tidigt för att göra något.
Jag såg alltså "Inför det kungliga dopet".
Och hamnar som vanligt i det pinsamma läget:
Nämen vad MYSIGT, så fint, va gulliga dom ääääärrrrr...

Eh, jag fattar inte vad det är med mig, varför är jag en smyg-rojalist?

Jag skyller ALLT på mormor i vanlig ordning, för mycket Svensk Damtidning under min uppväxt, för mycket påverkan av SUPER-rojalisten mormor Annie.
Och jag skäms ju dessutom för att jag ständigt blir lite blödig av Vicktoria och Daniel, dom ÄR ju så fina.
Kungen är töntig och en otrogen pajas, Silvia är stilig och klok, Victoria vacker, trevlig och mest folklig, Carl Philip...?... ingen aning, och Madeleine en stroppig överklasspingla med divalater.
Mhm, det är MIN analys av det svenska kungahuset.
Och ändå sitter jag och ser "kunga-grejer" på dumburken och tycker att det är TREVLIGT!

Häromdagen satt jag till och med och såg "Året med det NORSKA kungahuset".
och tycker att HELA det norska kungahuset verkar übernajsa och mycket mer "folkliga" än det svenska.
SYND att man inte kan få se "Året med det DANSKA kungahuset" också, för då hade jag kunnat täckt upp alla dom nordiska kungahusen på en och samma gång och HÄNGT med i vad dom också har gjort.
Ännu mer synd att inte Finland har ett kungahus...
Jag hade förmodligen glott på det också.
I smyg.

Och så även igår, ett töntigt program som "Inför" ett dop, små gulliga klipp från Vicktoria och kungens barndom, bröllopet, klipp från Daniels första bostad i livet, och så vidare...
Och jag riktigt småmyser i soffan av någon skämmig anledning!
Det är väl precis det dom vill, man ska glömma Kungens pinsamheter, man ska inte tänka på att stackars Silvias pappa var nazist (enligt Tv4 då såklart) man ska glömma att Madeleine låtsas-jobbar på ett kontor i New York, ja, vi ska bara glömma allt och älska vårat kungahus.
Mmm, ja, och det gör jag.
Cheeeesus...
Jag bestämde mig för att jag var tvungen att kolla in dopet idag, jag ska ändå sy på förmiddagen.
Jag flyttar syverkstaden från köket till matrummet och kan på så sätt slå två flugor i en smäll!
Se på dop och sy.
Sen kan jag och Milou gå i trädgården på eftermiddagen, så...
Bra 

Jag ska se vilka som kommer dit, vad dom har på sig- om det är fina eller fula kläder, om Estelle skriker i kyrkan och framförallt...
Om Vickan försöker tvångspussa sin Daniel av rusig dop-lycka, och om Prins Daniel ser ytterst obekväm och besvärad ut eller om hans känslor är...
All over the place!
NU ska jag sparka igång min dag, vi ses sen.



Kommentarer
Postat av: Idolen

Du snakker så pent om det Norske kongehuset, takk for det. Nå kommer den "riktige" Norske kongen snart til Gotland til Bjørkis slott. 28 grader i Oslo i dag puhhhhh....

2012-05-22 @ 19:02:52
Postat av: Bloggaren Herself

VÄLKOMMEN käre RIKTIGE norsk-gotlands-björkis-kung, jag lovar att rulla ut röda mattan och stå redo med champange!

Vi har ju så mycket att fira just denna sommar ;D KRAMIS

2012-05-22 @ 19:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0