Smått och gott, klänning och babyfilt...

Jag börjar med den lila, omfärgade klänningen...



Ja, , det blev LITE batikmönster kvar såg jag idag när den var torr och lite struken.
Dock är inte detta MIN lila färg, den är lite för mörk för min smak, men...
Jag kommer använda den ändå, det blir som jag skrivit 150 gånger tidigare "en slit-o-släng-klänning".
Den är ju skön att ha på sig iallafall.
Funkar med den lila blomman jag gjorde också...





Det jag är mest stolt över är faktisk att sömmarna håller, denna klänning har tvättats rätt hårt i tvättmaskinen nu...
Och dom håller ändå och ser jättebra ut efteråt.
Då har jag ändå fuskat lite eftersom det skulle bli min egen klänning, och inte overlockat överallt.
Det ser jättebra ut ändå 
Så till babyfilten som höll på att bli en flopp...


... den blev också bra TROTS allt!
Det röda garnet räckte till ett varv på ytterkanten, så jag fick ihop ytterkanten med rutorna ändå.
Dvs att det blev samma färger som på ytterkanten som det blev i rutorna.
Nu funderar jag bara på HUR jag ska avsluta den bäst...?
Jag var inne på en spetskant...

... men jag är lite osäker på det, tycker inte att det blev snyggt alls.
Jag ska antingen lämna den som den är, eller göra en "stolpkant", förmodligen kolla nätet om jag kan få fler uppslag därifrån till ett bra avslut.
Eller bara lämna kanten som den är...?
Ja, jag för fundera på det, jag ska iallafall fukta filten lite lätt och sträcka ut den rakare.
Sen är den klar!

Jag är hemma från jobbet, igår tog vi upp "Grannpojks-festar-probelmet" med våran chef.
Hon tog tag i problemet DIREKT och ringde ansvarig soc-gubbe!
Toppen, hoppas det ger effekt nu och att sommaren blir lugn för alla inblandade.
Igår var det dödstyst där uppe, verkade inte ens som om dom var hemma (jippie ;).
Kanske dom bytt arena för festandet och håller sig hos några andra polare och festar nu, där det inte är såna JOBBIGA GNÄLLKÄRRINGAR i lägenheten under 
Vi gör iallafall vågen isåfall och en liten steppdans av lycka.
Fast...
Nu ska vi inte ropa "Hej" innan vi vet hur detta kommer sluta, men det är bara att hålla tummarna.
Dags för mig att ringa ett samtal och sen ska jag ringa bästisen.
Vi ses senare!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0