Lazy lördag...

Madde-Monstret är tillbaka!
Så kom vill till utställningen för att titta på Bosse The Champ...


Se när han "did his thing in da ring"...
Då hade han redan VARIT i ringen, och kommit tvåa!!!!
Va, men du sa ju 11...
Och klockan var då 10.50 bara.
Ja, men här hade det tydligen gått undan med dom som var före, och det hade blivit Syster J´s och Bosses tid tidigare än beräknat.
Jaha, så snopet, men, men, inte mycket att göra åt.
När vi sagt "Hej då" till J&B då drog vi vidare till sonens fotbollsmatch i Klintehamn, och hann precis till andra halvlek...


Sonen, nedanför den röda pilen, smällde in det FÖRSTA MÅLET precis när jag skrek:
"Kom igen nu-då-ra Zlatan!"
Sambon sa:
Men sluta, så där kan du väl inte skrika, du är ju PINSAM!
Va, pinsam, vadå, han gjorde ju mål nu när jag skrek så där, det är ju GOD KARMA.
Sambon...
Han fnös.
Matchen slutade 4-0 till sonens lag, och när det var klart drog vi till Bullboden för en fikalunch.
Det fanns ett bord ledigt när vi körde förbi, en minut senare, när vi parkerat bilen och kommit NÄSTAN fram till bordet...
Kom en ensam gubbstrutt och tog borde mitt framför näsan på oss.

Inga andra bord fanns lediga i solen.
Sitta inne?
Nä, fy fan, inte en dag som denna!
Vi hoppade in i bilen och drog till Djupvik, varför inte, herregud, strålande sol, varmt, och en lyxlunch ute.
Vi fick toppsoffa och slog oss ner, blåsten kom från "rätt håll" så huset gav lä, vi satt i SKÖN temperatur 







Vi beställde alla tre, Djupviks übergoda HAMBURGARE...


... smockade i oss och blev så mätta så det var nästan okristligt.
Så blev det kaffe på det, sen sprack jag nästan.
Efter två megafrossar-dagar måste det motioneras lite imorgon, annars är bikinisäsongen i fara igen 
Vi har haft en toppendag, en mysig familjedag.
Kom hem här och så kom bästisen U hit på en liten fika förut, vi har suttit och pratat lite och hängt i soffan.
Hon var lika död som jag.
Nu sitter jag och virkar på babyfilten, ser på tv och ordkrigar med sonen om VEMS tv-program vi ska se...
Tyvärr vinner jag, för jag är vuxen och jag vill se "Go´kväll" 
Tant Madeleine har makten.
Ja, det var våran dag, inte så illa pinkat.
Vi ses senare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0