80 kg...

Vaken och rätt pigg.
 
Läste tidningen nyss och...
Stor bild på ett vildsvin skjutet i Bro, som vägde 80 kg.
80 kg... hm...
Det är 21 kg mer än mig och alla som varit i en grisstia någon gång vet att 80 kg gris/svin...
Är stort.

Och tänk om man går där i godan ro i skogen med sin lilla, lilla, lilla, lilla hund.
Som faktiskt ändå har jakt i sig och som springer och nosar och fösöker jaga en hel del, så får hon korn på en sådan där 80 kg´s bjässe.
Kanske det är en sugga med kultingar som VAKTAR sina små telingar såklart, kanske råkar hon väcka en stor galt ur sin skönhetssömn.
Vad händer då tror ni?
Ja, då gäller det att både hon och jag är väldigt snabba i benen gissar jag.
Annars kan det gå illa, mest för den lilla, lilla, lilla hunden gissar jag.
 
Igår var vi i Brucebo, det är bara några kilometter från Bro.
Bro ligger inåt land, så är det väl lite Väskinde och så Brucebo vid havet.
Det skulle vara ett himla härligt område för ett litet vildsvin att böka och bo där kan jag säga.
Mycket snårig skog, berg, mycket LERA och geggamojja och rulla sig i...
Lätt och perfekt område att gömma sig i.
Visst, det är ett naturreservat...
Men jag tror inte vildsvin bryr sig speciellt mycket om förbud faktiskt.
 
Ja, som sagt...
Bro är INTE långt ifrån där jag var igår.
Det är väl bara en tidsfråga innan det rusar ut en hund med ett vildsvin i hälarna som hon retat upp, från skogen.
 
Jag tror inte NÅGON, föutom idioterna som olovandes tagit hit dom då förstås, på den här ön vill ha vildsvin här!
Och TACK OCH LOV gick länsstyrelsen ut igår och sa att det är nolltolerans som gäller vad gäller vildsvinen, d
om ska puts väck.
Dom tar hit parasitsjukdomar och förstör det unika gotländska landskapet.
Och dom kan vara farliga.
Skottpengar på både svin och jägare som smugglat in dom, det är MIN åsikt.
 
Igår började jag på den lilla babymössan med musöron.
Det kommer gå rätt snabbt, men jag tar det lite lugnt pga av nacken.
Så om det egentligen skulle ta någon timme eller två, drar jag ut det på en dag eller två när jag är ledig igen.
Nu ska jag i duschen, vi ses imorgon!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0