Hemma och kedjerökande tant!

Borta bra, men hemma är ändå bäst!
Jo, så är det nog allt, Stockholm är så kuuuuuul men det blev lagom med lördag till onsdag, för jag MÅSTE vila och landa lite i kroppen innan jobbet på fredag!
Dagarna har gått swischande fort, men jag har haft både KUL och förenat nytta med nöje.
Det känns himla bra!
 
Lämnade Stockholm och kände när jag lämnade Centralen att jag inte kunde komma fort nog hem, men samtidigt tänkte jag:
Vi ses SNART IGEN Stockholm!
 
Båtresan blev en blandning av 2 skrikande och missnöjda ettåringarPlus-ca som inte ville vara fjättrade hos mor eller far när man nu precis har lärt sig att gå, 2 högljudda, VÄLDIGT högljudda lekande barn i ungefärlig uppskattad ålder 3 och 4, 1 storsnarkande karl, men allt det var en baggis, kidsen var ju GULLIGA bara dom fick springa runt och röra på sig.

Nä, värst var 
tanten bakom mig i stolen!
Tanten var nämligen kedjerökare och sprang stup i kvarten ut och rökte, och både jag och tanten framför mig höll på att hosta ihjäl oss så fort kedjerökar-tanten kom tillbaka från sitt blossande på däck.
Och då hade jag typ INTE hosta innan jag steg på båten ska ni veta.

Både hon och jackan luktade rök och så tryckte hon dessutom upp sin stinkande jacka i mellanrummet mellan "mina" stolar.
Varför inte lägga den på den lediga stolen brevid sig...?
Nä, vi trycker upp rökrocken mot grannen istället.
 
Efter halva resan och när jag ätit lunch och vågorna steg lite högre på sjön, då bytte jag plats.
Just för att det började gunga lite, jag har ju lite sjösjuksproblem, då hjälpte inte röklukten till att må bättre kan jag säga.
IRK.
Men jag var inte den enda som flyttade, det gjorde faktiskt tanten framför mig också när jag flyttade.
Fy fan för rökare/levande askkoppar, och det står jag för!
 
Kom hem till ön och blev i vanlig ordning LYRISK när jag såg Hällarna avteckna sig, Lantmännen och sedan "vårat" berg.
Mamma kom och hämtade mig vi åkte och handlade, jag har packat upp allt, bäddat delvis rent i sängen, slängt in tvätt och nu...
Sitter jag och bloggar i min röda soffa igen.
HEMMA!

Hunden fick tokfnatt av lycka när jag kom hem och jag med, och gårkvälls fick jag en riktigt JOBBIG längtan efter min lilla skrutt.
Verkligen F-R-U-K-T-A-N-S-V-Ä-R-D längtan efter hunden.
Och nu...
Ligger hon här på/brevid mig och låter mig inte gå 1 meter utan att hon måste följa efter.
Jag KAN ju försvinna puts väck igen liksom 
 
Jag är ensammen hemma (förutom Milou då), sambon är och jobbar i Stockholm och sonen är hos sin far.
Jag har satt på kaffe, värma på en saffransscones och ska se "Lykke", "Homeland" och "Veckans brott" på SvtPlay och virka.
Vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0