Lussebullesäsongen...

Uppe och solen skiner!
Jag kan få njuta av våra nyputsade fönster än några timmar innan regnet.
OM det nu kommer regna...?
Hoppas inte!
 
Frukosten idag bestod av:
Kaffe och lussebulle med smör på!
(Världens nyttigaste frulle... )
Och jag insåg:
Nu är lussebullesäsongen här!
Äntligen liksom.
 
Ja, nu ska här köpas saffran och frossas i lussebullescones och förmodligen blir det lussebullar in i frysen också.
Det finns faktiskt inget godare än saffransrelaterade bakverk, i alla fall tycker inte jag det.
Och NU...
Är det säsong!
Jag kommer äta så mycket saffran så jag blir gul 
 
Är glad för att...
Rosacean har läkt ut!

Det gick snabbt den här omgången, oftast har det tagit ett halvår med mediciner för att se "normal" ut igen.
Men den här gången gick det fort, och det är såååååååååå himla skönt.
Jag har redan börjat trappa ner, det är bra att slippa antibiotikan för kroppen också.
Förmodligen blir jag väl förkyld konstant så fort jag slutar helt, det brukar ju bli så när immunförsvaret  blivit nedsatt av medicinerna...
Men det får jag väl ta!
Skönt i alla fall att slipper se ut som en finnig tonåring och äta medicin.
Jag är tydligen i balans igen 
 
Tänkte faktiskt börja dagen med att gnugga mascaran ur ögonen nu.
Ja, vi hade besök här igår, Klokboken kom och såg tv och umgicks med oss igår, och jag kom isäng sent!
Borstade tänderna, det kom jag ihåg, sen somnade jag typ.
Vaknade med mascaran så fint smulad under ögonen.
Men det får gå, nu ska jag gnugga den ur ögonen och ut och rasta både hund och mig med en promenad.
På med hundkläderna och ut i friska luften!
Vi ses.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0