Slant med saxen...

Vad har hänt idag då?
Jo...
Det blev en lång hundpromenad i "mörkret", men jag/vi hade tur, för när jag kom hem började det regna!
Perfekt för pyssledag med andra ord 
Bara det att det ser bättre ut skrivet här, än vad det faktiskt blev!
 
Orange-melerade snooden blir också en flopp, troligtvis i alla fall.
Garnet är inte snyggt alls, inte ens nu när jag virkar så det ser stickat ut.
Jag la då ner det projektet och hämtade ett av dom nya garnerna som jag köpte i Stockholm, ett SOFT akrylgarn som är otroligt mjukt att ta i och förmodligen att ha på sig också.
Startade upp en likadan snood som jag nu gjort ett mönster i och insåg att jag kan inte göra något så simpelt projekt i detta mjuka, fina, härliga garn!
Jag repade upp alla tre varven á 201 halvstolpar per varv.
 
Under dagen har jag dessutom tröstätit nötter, pepparkakor och saffransscones och druckit kaffe.
 
Så nu sitter jag här utan projekt, luften gick liksom ur mig.
Noll projekt, noll inspiration.
Det bidde ingenting.
Jag HAR alltså jobbat på som tusan, men ändå inte fått något vettigt, eller "fint" gjort.
 
Som grädden på moset slant jag med handarbetssaxen när jag i irrtiation skulle klippa av sista biten av det åskblå garnet, och körde den rakt in i sidan av vänster hand...
Det blöder som fan.
Sitter med hela handen inlindad i papper, mycket papper, och skriver.
 
JA, man har ta mig fan inte inte roligare än man gör sig.
Kanske jag kommit åt en liten åder i handen, för det ger sig ju inte.
Kanske jag blöder ihjäl och detta var det sista ni läser ifrån mig, "piju" va...? 

Nu ska jag ringa min lille son och se om han kanske kan pigga upp sin lilla mor.
Vi ses lite senare och då har jag säkert blivit jätteinspirerad, fått en toppenidé och börjat på något ursnyggt!
 
Tack och hej från Dysterkvistan!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0