Är man inte effektiv så säg...

Vad har hänt idag då...?
Jo, massor faktiskt.
När jag cyklade hem från jobbet passerade jag ett kastanjeträd med massor av kastanjer som ramlat av.
Jag hoppade av cykeln och plockade med mig lite gratis höstdekorationer hem!
 
 
Kom hem och gjorde det vanliga, frukosta och plocka iordning och bort grejer.
Pratade lite i telefonen med diverse vänner och en av mina kusiner, bestämde dagen och sen hoppade jag i duschen.
Efter det bakade jag kolakakor eftersom kussen med familj skulle komma på besök, och satte även igång med lite annat höstmys:
Plocka in äpplen och börja göra eget äppelmos!

 
Ja, det måste tas tillvara så mycket som jag orkar med nacken iallafall.
Vi har ju så GRYMT mycket frukt iår på träden, och det slängs säckvis, det är ju inte klokt.
Alltså ska jag försöka ta lite pö om pö.
I alla fall, mitt i det fixet så kom kussen med familj!
Kaffe fixades, kakor på bordet och sen satt vi och pratade och hade det mysigt.
Kidsen fick botanisera bland sonens leksaker, lekte med Milou och Milou ville helst fly 
Lite senare gick vi till Tallunden och busade runt bland gungor och tåg.
 
Och...
VEM skulle gå med Milou i koppel först?
Tja, STÖRST går först i syskonskaran såklart!
Sen var det svårt att få komma till med kopplet som nummer två...
 
 
När sen även nummer tre ville med i koppel-kivandet, då fick dom lösa det så här...
 
 
Först drog LOKET Milou, sen kom Tripp, Trapp, Trull!
Vilka SÖTNOSAR, tur att kopplet är ganska långt så dom fick plats 
Djäkla synd att bilden blev suddig bara.
När vi sen sagt "Hej-o-kram" då var jag tvungen att gå och hämta min hudkräm, det blev promenad till apoteket och hem igen.
Då blev det middag från en plastback i ett huj, samtidigt som jag kokade äppelmoset!
Är man inte effektiv så säg...?
GOTT MOS blev det och nu är det inlagt i frysen och jag sitter med en kaffekopp i soffan.
Vi ses lite senare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0