Att passa sig för att ha en åsikt...

Uppe sen 06.45 för att få upp sonen i tid idag.
Det gick trögt.
Han hade varit uppe sent och sett "El Classico" och då kommer det surt morgonen efter.
Fast upp kom han tillslut och iväg kom han till skolan i tid.
Piggare dessutom 
 
Jag är också piggare, har sovit som en stock, och ska snart hoppa i duschen själv för jag ska till "Las" idag igen.
Hudmottagningen denna gången.
"Suck-o-hej pensionär" känns det nästan som, men...
Jag hann inte till hud innan jag stack till Stockholm, och eftersom jag fick medidcin pga av mitt utbrott av rosacea, så måste man gå till läkaren för kontroll.
Bara det att NU ser dom ju inte så mycket, bara några röda "ärr" efter dom största utslagen, det har ju gått X-antal veckor liksom.
Bortkastade pengar för min del, men, men , jag har inget val.
Det är väl för att dom inte ska tro att jag "fifflar" och vill knapra stark antibiotika "bara sådär".
För det vill man ju...
Kanske inte... nej.
 
Sen...
Ska jag och mamma till min äldsta moster och gratta henne på födelsedagen!
Vi skulle ha åkt och gratta henne i lördags, men en kräksjka kom ju ivägen.
Så det blir idag, vi sticker så fort jag har varit hos doktorn, tar med oss bakelser och blommor och choklad och så fikar vi!
Herregud vad det fikas hela dagarna i ända här, det är nästan det enda jag gör känns det som 
TUR att man har hund så man kommer ut dom där 8-9 km per dag som det behövs att gå av sig allt socker sen också 

Så fastnade jag för nyheten på tv idag om att en av landets hösta polischefer "hotar" elever om att dom ska passa sig för att tala illa om polisen och polisorganistaionen i media (och FÖRMODLIGEN överhuvudtaget)...
 
"En av landets högsta polischefer varnar polisstudenter för att berätta negativa saker om polisen för journalister. Redan första veckan på högskolan får eleverna lära sig av Karl Wallin, kanslichef på Rikspolisstyrelsen: ”Hitta inte på en massa tokigheter och beskriv organisationen som en organisation som inte fungerar.

”När media bara kritiserar svensk polis – faktiskt utan att de har rätt – då måste vi agera. Den breda allmänheten kan faktiskt tro att den här reportern som skriver det här har rätt. Det här kan faktiskt bli en bra signal till er. Se till att inte ni skjuter oss själva i foten”, säger Karl Wallin.

Han fortsätter: ”Hitta inte på en massa tokigheter och beskriv organisationen som en organisation som inte fungerar och att cheferna är fullständigt kass. Det enda som händer då är att media tacksamt suger åt sig”

Uttalandet är allvarligt, enligt Nils Funcke, expert på yttrandefrihetsfrågor och sekreterare i regeringens yttrandefrihetskommitté.

– Meddelarfriheten för poliser syftar just till att de ska kunna tala om för medier när någonting inte fungerar. Det han säger är synnerligen olämpligt, säger han.

Polisen har fått hård kritik för att det är lågt i tak inom organisationen, men ledningens officiella hållning har varit att alla ska kunna framföra sina synpunkter."

Jag tycker att ni själva kan gå in på DN´s hemsida och både lyssna och läsa vad det står, framförallt lyssna, för polischefen "got caught on tape" så att säga.
Sen vill jag nog helt krasst påstå att det finns FLER arbetsplatser runt om i hela Sverige där folk/anställda varnas om att "tycka" om sin jobborganisation...
Polisen är inte på något sätt exclusiv där.
Anställda måste i dagens läge "passa sig" att ha en åsikt offentligt, vare sig det är i media eller mer privat, mhm, känns det okej?
Nä, inte direkt.
 
Så måste jag skaffa garn idag, jag har beställningar som ligger och drar och jag...
Har inte kommit igång.
Dags och göra det IDAG.
Vi ses lite senare, nu ska jag köra igång här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0