Brittsommar...

Vilken dag det blev här då´ra...
Brittsommar för tusan!
Ja, jag körde ju racet här hemma, och sen svängde jag ner lite björnbär i en form och slängde på den redan förberedda pajdegen som jag gjort på morgonen och bakade en björnbärspaj!
Gick tvärs över gatan till vänninan som bor där, och så drack vi "kaffelunch" och åt upp björnbärspajen 
Hade några urmysiga timmar med mysigt snack ihop, och sen kom vi ut, hon skulle gå och handla och jag gå hem och ta hand om en tvätt samt gå ut och gå med hunden och...
Det var JÄTTEVARMT.
När jag gick över till henne så var det ju skönt ute, men fortfarande mulet.
När vi kom ut var det sommarvarmt, herregud, när jag kom hem kollade jag termometern, den visade 19 grader.
Jepp, 3 oktober och 19 grader ute, hur najs är inte det...?
Väldigt kan jag meddela.
 
Jag gick in, fixade tvätten och sen hoppade jag i mina flip flops och endast iförd dom, blus och uppvikta jeans så strosade jag och Milou iväg ut på strospromenad mot Hällarna.
Bevisbild...
 
 
GLAD Madde...
 
 
 
 
GLAD hund på strövtåg...
 
 
 
 
 
 
 
 
Så satte jag mig på klippkanten och tittade bort mot stan och hamnen, ringde bästisen för att kolla hur det gick med deras flytt.
Milou sparng som en galning mellan klippskrevorna och jagade rabbis samt blivade barnafädrar, eftersom hon löper...
Men det blev inga barn gjorde idag i alla fall 
 
 
Vackert, vackert, vackert, ja, det var en vacker och varm eftermiddagspromenad.
Underbar.
Vågar man hoppas på några fler såna här varma dagar i oktober...?
Ja, det gör man nog, vi snackar ju Gotland liksom 
Killarna har stuckit iväg på "killkväll", jag har ätit och fikat precis och ska nu ta en liten dusch.
Vi ses senare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0