Skulle aldrig falla mig in...

I´m back.
Ny dag, nya tag!
Jag trodde jag skulle bli klar med min ärtiga halsduk igår, men det blev jag inte.
Det blev en liten felkalkylering eftersom jag tagit en mindre virknål än jag brukar ha, vilket gör att arbetet krymper.
Jag hann två mönsterrapporter igår, och IDAG...
Har jag bara ett varv kvar.
Sen är jag klar.
Då slipper jag gå med med dom gamla halsdukarna som börjar se rätt saggiga ut.
 
Idag har jag börjat dagen med "undanplock", städdag här nämligen.
Jag ska ge mig ut på hundpromenad, solen skiner och jag tror vi ska ta snäckrundan idag.
Då blir det inte så mycket lösspring för hunden för jag gissar det är mycket folk i farten, men jag vill gå längs havet.
 
Och sen hade jag något spännande som jag skulle skriva om här, som jag gick och tänkte på förut...
Som bara flög ur min skalle så fort jag satte mig vid datorn.
Men jag VET att det var intressant.
Borta.
Och det är SÅ irriterande när det blir så där!
 
Jag får avsluta istället med den här lilla bilden som jag såg på facebook, jag tyckte den var så himla bra...
 
 
För det är nog bland det värsta jag vet med alla dessa galningar som inte GÖR annat än sitter klistrade vid sina IPhones och bara MÅSTE vara närvarande konstant med både ditten och datte.
Jag tyckte det var illa nog förr med folk som hela tiden hade sina mobiler som snuttefiltar vid middagar och fester förr, och nu är det ännu värre!
Denna lilla strip hittade jag hos "Nemi", och den var snäppet ÄNNU bättre...
 
 
Bara så folk nu vet vad jag tycker om detta otyg med "ständig närvaro och ständig uppdatering", det är som om jag skulle sätta mig och facebooka eller blogga vid datorn när jag har folk hemma...
Det skulle aldrig falla mig in! 
Nu ska vi ut och gå jag och hunden, vi ses senare.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0