Den gillar jag skarpt...

Så blir det ett sista inlägg för idag, för sen har jag VÄRSTA tv-kvällen:
1. Project Runway Sverige
2. Torka aldrig tårar utan handskar
3. Homeland
 
Så det blir första dräggel över skapande, sen kommer jag väl grina ögonen ur mig och sen...
Sitta med andan i halsen.
Nya säsongen av Homeland har ju öppnat väldigt starkt och lika spännande som förra säsongen.
Förra avsnittet satt jag på jobbet och fick andnöd av lätt spänningspanik.
Ni vet, man sitter och håller andan, får panik i vissa scener när karaktärerna tar VÄLDIGT onödiga risker, samt tänker i sin skalle:
Men gå inte in där och leta efter det du känner att du bara MÅSTE leta efter, spring nu då din jävla dumbom, FÖRSVINN därifrån, gaaaaah..."
Ja, jag gillar Homeland, detta TROTS att jag faktiskt inte gillar såna här konspirations-serier egentligen.
Men den här gillar jag faktiskt skarpt.

Till och med så bra att jag kan rekommendera folk & fä att springa ut och köpa boxen, i alla fall första säsongen, vet ej om andra säsongen släppts ännu i affärerna eller på nätet..?
Och se den här serien när man har tråkiga, regniga höstdagar.
Problemet är väl att om man börjar se den, så kan man nog inte lägga av.
Den är skitbra.
Och även om ni skulle kolla upp den och läsa att detta...
 
"Efter åtta år i fångenskap återvänder marinkårsoldaten Nicholas Brody till USA som hjälte. Men alla tror inte på honom, framför allt inte CIA-agenten Carrie Mathison, som hävdar att Brody har omvänts och nu arbetar för Al-Qaida. Det som följer är en farlig katt- och råttalek med Amerikas nationella säkerhet."
 
Och tänka:
Nej, det där är ingenting för mig.
Tänk om.
Jag tänkte samma sak, jag hatar sånt där millitär-relaterat och jag hatar katt-&-råttalek-serier.
Men jag "hade turen" att jag jobbade när dom två första avsnitten på första säsongen gick, och jag låg vaken sent, sent på jobbet och det var INGENTING på tv´n att se...
Så jag såg dom två avsnitten och sen var jag fast.
Se serien, ni kommer inte ångra er.
 
Mönster valt till nästa syprojekt och det blir i det småprickiga tyget...
 
 
... och imorgon kör jag igång!
Jag har även fotat halsduken en gång till...
 
 
Ja, mer än så där orkade jag inte fota, jag ska ju ändå ha den själv!
Har även börjar på den orange-multifärgade som jag skrev förut och den blir som misstänkt lite rörig, MEN...
Jag fortsätter virka i samma modell som den ovan, och så ska jag ha den också själv, för jag ÄLSKAR färgerna.
Det blir väldigt färgsprakande och höstlövs-aktigt!
Jag kommer köpa mer av det garnet, för det bara måste vara säljbart.
Beroende på hur MODIG man är iofs...?
Nu måste jag hänga tvätt, för snart börjar min tv-kväll.
Vi ses imorgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0